تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۵

مفقودی ١٧٠ میلیون پول در ایسنا

مدتی است که در ایسنا مبلغ ١٧٠ میلیون تومان پول بیت المال مفقود شده و از سویی دیگر از مسوول پشتیبانی که توسط علی متقیان – مدیرعامل – منصوب شده نیز خبری نیست. بدنه­ ی ایسنا از این اتفاق بی ­اطلاع است.
رویداد۲۴-مدتی است که در ایسنا مبلغ ١٧٠ میلیون تومان پول بیت المال مفقود شده و از سویی دیگر از مسوول پشتیبانی که توسط علی متقیان – مدیرعامل – منصوب شده نیز خبری نیست. بدنه­ ی ایسنا از این اتفاق بی ­اطلاع است.

به گزارش انصاف نیوز، ایسنا در حالی این روزها سال ۹۵ را به پایان می­ رساند که موضوع پرداخت شدن یا پرداخت نشدن حقوق  و پاداش آخر سال خبرنگاران برای بدنه ی این خبرگزاری به استرس بدل شده است.

یادداشتی با امضای محفوظ در این باره در پی می­ آید:

«به راستی چرا در جایی مثل ایسنا که بدنه­ی آن به سلامت مالی و خبری شهره هستند چنین اتفاقی افتاده است؟ چه کسانی اجازه­ ی این گونه حرکت­ ها را در ایسنا داده­ اند. علت سکوت مدیرعامل ایسنا چیست، آیا حداقل خواسته ­ی رییس جهاد دانشگاهی وهیات مدیره­ ی ایسنا از متقیان، استعفا و بازگرداندن پول ­ها نباید باشد؟

در دیدگاه ­ها و سخنان مقام معظم رهبری که جهاد دانشگاهی به فراخور از جملات ایشان برای ارتقای سطح کیفی و کمی نهاد بهره می­ برد، ضرورت برخورد با  موضوع فسادمالی از اهمیت زیادی برخوردار است و مبارزه با این پدیده می ­تواند یکی از مصادیق بارز اقامه ­ی قسط باشد که در قرآن کریم به عنوان یکی از اهداف بعثت انبیا ذکر شده است.

ولی این اغماض در این باره از سوی رییس جهاد دانشگاهی چه توجیهی می­ تواند داشته باشد؟

فساد مالی عارضه­ ای چند بعدی است که تبعیات منفی آن به لحاظ اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بسیار سنگین و بعضاً غیر قابل جبران است. از این رو، مقابله با آن می­ تواند نقش به سزایی در تخصیص مطلوب منابع، افزایش سطح کیفی کار خبرگزاری و رفاه عمومی خبرنگاران داشته باشد و اعتماد مردم به ایسنا را افزایش دهد.

ولی اگر به هرروی این مهم محقق نشود افکار عمومی چگونه می ­تواند دیگر به این رسانه ­ی فراگیر اعتماد کند، جایی که خود در برابر مبلغ صد و هفتاد میلون تومان سکوت کرده است.

تاسف بار این که در سالروز تاسیس ایسنا نیز رییس جهاد دانشگاهی و جناب مدیرعامل تنها به قدم زدن در طبقات ایسنا بسنده کرده و هدیه ­ی روز تاسیس ایسنا را که همه ساله مبلغ ناچیزی به آنان پرداخت می­ شد دریغ کردند.

علی متقیان که اکنون باید روزهای بازنشستگی خود را در منزل بگذراند و در حالی که دانشجوی بورسیه­ ی دکترای ناتمام دانشگاه تهران است، تخصص و تجربه ­ای در حوزه ­ی رسانه ندارد و دکتر طیبی  برای راضی نگه داشتن دولت و نپذیرفتن گزینه از سوی دولت  برای مدیریت این خبرگزاری، علی متقیان را به مدیر عاملی ایسنا منصوب کرد.

دولت  تدبیر و امید نیز از این تدبیر طیبی جاخورد ولی مانند بسیاری از تغییر و تحولات در کشور فقط امیدوار بود».
برچسب ها: بیت المال ، رویداد24
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان