تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۶
لاهوتی:

دولت تراز واردات و صادرات را مدیریت کرد/ خلاصه اقتصاد مقاومتی نگاه به تولید ملی است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:خلاصه اقتصاد مقاومتی به معنای داشتن نگاه بیشتر به تولید داخلی است.
رویداد۲۴- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:خلاصه اقتصاد مقاومتی به معنای داشتن نگاه بیشتر به تولید داخلی است.

مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به عملکرد اقتصادی دولت در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل "گفت: دولت تا حدودی توانست در این سال، تراز واردات و صاردات خود را مدیریت کند اما پیش بینی قاچاق را نمی کرد و تفاوت میزان واردات و صادرات سر از قاچاق در آورد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: خلاصه اقتصاد مقاومتی را اگر بخواهم معنا کنیم به این  معناست که اقتصاد کشور را مقاوم کنیم و نگاه بیشتری به  تولید داخلی داشته باشیم ؛ به طوری که آنچه امکان تولید آن در کشور وجود دارد، وارد نکنیم و در خارج از کشور دنبال آن نگردیم.

وی با بیان اینکه نباید خود را وابسته به کالای خارجی کنیم، خاطرنشان کرد: نگاه ما به واردات درکشور هنوز با منافع عده ای که با دستگاههای دولتی مرتبط هستند، گره خورده است و این دستگاهها نمی توانند به سادگی این افراد را کنار بگذارند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به عنوان مثال در ۸ سال گذشته هزار تن نخ ابریشم مصرف می کردیم و  در حال حاضر تولید این محصول باید به ۵ هزارتن می رسید؛ اما به ۱۰۰ تن کاهش یافت چراکه واردات بیشتر شده است ؛ از افزایش تعرفه  واردات سخن می گوییم تا از آن جلوگیری کنیم اما در عمل اتفاق دیگری می افتد.

 لاهوتی خاطرنشان کرد:در دولت گذشته و در دولت فعلی موضوع افزایش تعرفه مطرح شده اما اجرایی نمی شود و  ۸۰ درصد کالا های بنجل  و بی کیفیت چینی و ترک وارد کشور می شود.

وی با بیان اینکه کارخانجات کشور با ۲۰ درصد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: تا زمانی که حجم واردات را در کشور کاهش ندهیم و اراده ای برای انجام این کار نباشد؛ نمی توانیم به رونق اقتصادی دست پیدا کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: سالانه در کشور حدود ۷۰ میلیارد دلار واردات داریم که در سال آینده می تواند به رقم ۳۰ میلیارد دلار کاهش پیدا کند و کالاهایی که توان ساخت آن در داخل کشور وجود دارد را تولید کنیم.

منبع: خانه ملت
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان