تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۶
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم اعلام کرد:

تولید و اشتغال، دو رکن مهم در محرومیت زدایی

مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: تولید و اشتغال دو رکن مهم در محرومیت زدایی است از این رو باید ظرفیت های حمایتی به سمت تولید و اشتغال سوق داده شود.
رویداد۲۴مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: تولید و اشتغال دو رکن مهم در محرومیت زدایی است از این رو باید ظرفیت های حمایتی به سمت تولید و اشتغال سوق داده شود.

اکبر میرشکار با گرامیداشت سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال عنوان کرد: تولید و اشتغال دو رکن مهم در محرومیت زدایی است از این رو باید ظرفیت های حمایتی به سمت تولید و اشتغال سوق داده شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم افزود: در جهت حمایت از اشتغال زایی مددجویان در سال گذشته 130 میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافت و امسال نیز بر آنیم با پرداخت تسهیلات مناسب در جهت توانمند سازی مددجویان در مسیر تولید و اشتغال گام برداریم.

او خاطرنشان کرد: اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) در قم طی سال گذشته موجب شد تا 1700 نفر از پوشش این نهاد خارج شوند و به خودکفایی در تولید و اشتغال دست یابند. استعدادها و توان اقتصادی خوبی در میان مددجویان به ویژه جوانان وجود دارد که با جهت دهی به این استعدادها، ظرفیت های بالنده ای در تولید و اشتغال ایجاد خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم گفت: ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی در محرومیت ها و مشکلات معیشتی نهفته است و با تقویت بنیه های تولید و اشتغال می توان به محرومیت زدایی پرداخت.

او ادامه داد: افرادی که توانایی جسمی لازم را برای تولید و اشتغال دارند پس از کسب مهارت های لازم و توانمندسازی می توانند با مشارکت و حمایت های کمیته امداد امام خمینی(ره) به شغلی مناسب دست یافته و به امرار معاش بپردازند. رویکرد مهم کمیته امداد(ره)، توجه به اشتغال است. کارآفرینی، اشتغال زایی و تولید می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی کارگشا باشد. همه ما وظیفه داریم در جهت تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب تلاش کنیم تا به اقتصادی پایدار دست یابیم و مشکلات معیشتی جامعه حل شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم بیان کرد: در حال حاضر بیش از 21هزار خانواده تحت انواع پوشش های کمیته امداد هستند در این میان تنها 1900 خانوار از کمک هزینه های کمیته امداد امرار معاش می کنند و سایر خانوار تحت پوشش امداد به اشتغال دست یافته اند.

او گفت: 8000 نفر از جمعیت تحت پوشش در استان قم مستعد آموزش و اشتغال هستند که در سال 96 در برنامه ریزی های لازم برای 3000 نفر ایجاد اشتغال خواهیم کرد و تا سه سال آینده و پایان سال 98 نیز تمامی این افراد با حمایت های لازم به تولید و اشتغال دست می یابند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان