تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴

عادل الجبیر: رویکرد خصومت‌آمیز در قبال ایران نداریم

رویداد24- وزیر امور خارجه عربستان با اشاره به روابط تهران و ریاض گفت که همسایه‌ها باید براساس رفتار دوستانه با یکدیگر تعامل کنند.

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان در یک گفت‌وگوی تفصیلی با شبکه خبری سی‌ان‌ان، در پاسخ به سوالی درباره روابط کشورش با ایران گفت: ما همیشه تاکید کرده‌ایم که خواهان روابط خوب با ایران هستیم. همسایه‌ها باید بر مبنای اصول رفتار دوستانه و نه براساس رویکرد دخالت در امور دیگری با یکدیگر تعامل برقرار کنند.

وی که در فتنه‌های اخیر پس از قطع روابط دیپلماتیک ریاض با تهران همواره اظهاراتی خصمانه و توهین‌آمیز درباره ایران ارائه داده است، در ادامه گفت‌وگوی خود مدعی شد: ما هیچ نیت بدی در قبال ایران نداریم. ما تاکنون هیچ تعرضی به ایران وزیر امور خارجه عربستان در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به سوالاتی درباره سوریه و احتمال اعزام نیروهای آل‌سعود به این کشور، به تکرار ادعاهایی علیه ایران، روسیه و حزب‌الله پرداخت و گفت که تنها راه‌حل پایان بحران سوریه کنار زدن بشار اسد (رئیس‌جمهور سوریه) است.

الجبیر همچنین درباره ایران گفت: آنها پنج هزارسال است که همسایه ما هستند و پنج هزار سال دیگر هم خواهند بود و این یک واقعیت جغرافیایی است.

رژیم آل‌سعود که همواره رویکردی خصمانه در قبال ایران داشته است، ماه گذشته در پی تجمع معترضان ایرانی در مقابل سفارت ریاض در تهران روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد. این معترضان در انتقاد به اعدام شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان دست به این تجمع زده بودند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان