تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶

محمد سلامتی: روحانی یک سر و گردن از دیگر کاندیداها بالاتر است

زمانی که حسن روحانی را با کاندیداهای دیگر قیاس می کنیم، متوجه می شویم روحانی هم از لحاظ سوابق، هم از لحاظ کارکرد یک سر و گردن از دیگرکاندیداها بالاتر است .
رویداد۲۴-محمد سلامتی، دبیر کل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه حسن روحانی اقدامات مثبت بسیاری در زمینه داخلی و خارجی انجام دادند و البته اشکالاتی نیز در دولت وجود داشته که ان شاالله در دولت بعدی جبران خواهد شد گفت:زمانی که او را با کاندیداهای دیگر قیاس می کنیم، متوجه می شویم  روحانی هم از لحاظ سوابق، هم از لحاظ کارکرد یک سر و گردن از دیگرکاندیداها بالاتر است

سلامتی در گفت وگو با سحر- پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی- تاکید کرد:بنابراین روحانی اکنون در شرایطی است که به عنوان یک کاندیدای ارشد در صحنه انتخابات مطرح می باشد.

این فعال سیاسی همچنین به  بداخلاقی صورت گرفته در مناظرات تلویزیونی اشاره کرد و گفت :برگزاری مناظره های این چنینی برای جامعه ما خوب نیست، این شیوه مناظره مخصوص کاندیداهای ریاست جمهوری کشورهایی چون آمریکا، فرانسه و انگلیس است و با فرهنگ آنها بیشتر سازگار است.

وی اظهار کرد: معیارهای به کار برده شده در این مناظره ها با فرهنگ ایران سازگار نیست. ما ادعا داریم باید فرهنگ اسلامی در جامعه حاکم باشد اما برگزاری مناظره ها به این شکل موجب ایجاد یک فضای سیاسی است تا به جای اینکه برنامه های کاندیداها به شکل منطقی در آن مطرح شود و برنامه های رقیب نقد شود، یک حالت پرخاشگری و برخورد دوئل مانند به چشم می خورد که زیبنده نظام نیست.

سلامتی با اشاره به اینکه این اقدام بیشتر از طرف محمد باقر قالیباف انجام شد و کار درستی نبود، ادامه داد: امیدواریم در دفعات بعد این شیوه مناظره کنار گذاشته شود و شیوه منطقی و مبتنی بر ارزش های جامعه در پیش گرفته شود.

او با تاکید بر اینکه این مناظره موجب شد تا وجهه حسن روحانی بیشتر تقویت شود، عنوان کرد: در این مناظره آن سه نفری که به اصلاح طلبان منتخب هستند، بیشتر مورد توجه قرار گرفتند چون جامعه معمولا این شیوه های تخریب را نمی پسندد به خصوص زمانی که برای این برخوردها جواب منطقی هم وجود داشته باشد.

این مقام مسئول یادآور شد: خوشبختانه  اسحاق جهانگیری با حفظ وقار و سنگینی خود درمقابل آنها متقابلا پاسخ می داد و همچنین روحانی در مقابل این شیوه برخورد، متانت خود را حفظ کرد و پخته برخورد کرد و سبب شد که مجموعا این مناظره به نفع اصلاح طلبان و روحانی تمام شود.
سلامتی با تاکید بر اینکه  روحانی نباید زمانی که با او برخورد می شود متقابلا همان شیوه را در پیش بگیرد، تصریح کرد: من تایید می کنم که  روحانی به این دلیل که رئیس جمهور می باشد با وقار خاصی در این مناظرات حضور پیدا کند چون در این مناظرات رفتار افراد در سطوح بالای اجتماعی به عنوان شیوه و الگویی برای مراودات اجتماعی تلقی می شود و جوانان و مردم از این شیوه های برخورد درس می گیرند و آنها را در مراودات خود به کار می برند بنابراین اگر سنگین برخورد کنند این رفتار به عنوان بخشی از فرهنگ جای می گیرد و اگر شیوه تهاجم پیش بگیرند آن حالت در جامعه مورد توجه قرار می گیرد.

دبیر کل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی روند هم گرایی  جهانگیری و روحانی را روند مناسب و شیوه بجایی دانست و اظهار کرد: بینندگان و مخاطبین احساس می کنند تقسیم کار منطقی بین  جهانگیری،  روحانی و مصطفی هاشمی طبا که منتخب اصلاح طلبان هستند، به وجود آمده و اقدامی منطقی در جهت اهداف از قبل تعیین شده است.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان