تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
تشدید اختلافات بین اصولگرایان

رئوفیان: ائتلاف اصولگرایان اصالتی برای رای مردم قائل نیست

خدا شورای نگهبان را خیر دهد که رسایی را رد صلاحیت کرد، خدا آنهایی را خیر دهد که کوچک‌زاده را وارد فهرست نکردند و خداوند روح الله حسینیان را خیر دهد که اصلا ثبت نام نکرد. این افراد جزو مشکلات ما بودند و اگر می‌آمدند مصیبت بود. اما افرادی در همین فهرست گنجانده شده‌اند که همین خط و مرام این سه نفر را دارند.
رویداد۲۴- دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت: افرادی در انتخابات آستین بالا زده و در تهیه فهرست ائتلاف اصولگرایان ورود پیدا کرده‌اند که هر چند علنی ساز مخالف نمی‌زنند اما در واقع اصالتی برای رای مردم قائل نیستند که این برخلاف سیره امام راحل است.

ابوالقاسم رئوفیان با انتقاد از لیست ۳۰ نفره اصولگرایان در حوزه تهران، گفت: در حالی که امام راحل همواره بر رای مردم تاکید می‌کردند آن‌ها معتقدند آرای مردم اصالتی در نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد. یعنی درست خلاف آنچه که بنیانگذار نظام فرمودند. خروجی نگاه غلامعلی حدادعادل سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان و برخی همکاران وی و قرابت فکری که بین پایداری‌ها و تحول خواهان وجود دارد لیستی شده است که ۵۰ درصد آن را نامزدهای پایداری و۳۰ درصد را تحول خواهان تشکیل داده‌اند.

او ادامه داد: به هیچ عنوان نمی‌توان مدعی شد که شایسته سالاری در نظر گرفته شده است. به عنوان دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین می‌گویم شاخص‌های لازم از سوی آقایان رعایت نشده و دقیقا سهم خواهی بر این فهرست حاکم بوده است. برخی دوستان ما را متهم به وحدت شکنی می‌دانند. اما ما اصولگرائیم ولی اصولگرای اصلاح طلب و دلسوز روحانیت هستیم و شعار حزب ما‌‌ همان فرمایش رهبر معظم انقلاب در سفر به استان قزوین است که تاکید فرمودند که راه صحیح اصولگرایی اصلاح طلبانه است.

به گفته او، فهرست شورای ائتلاف اصولگرایان توفیقی نخواهد داشت و حداکثر ۲۵ درصد آن به مجلس راه پیدا می‌کنند و اگر مشارکت مردم بالا باشد اکثریت مجلس دهم دست اعتدال گرایان خواهد افتاد و گرایش‌های سیاسی متفاوت ولی معتدل بر آن حاکم خواهند شد که برای کشور لازم هم است.

او در عین حال نیز اعلام کرد که پیش بینی می‌کنم فهرست دیگری با نام اصولگرایان منتشر شود که از افرادی که از لیست فعلی جا مانده یا اشخاصی که نامشان هم چندان مطرح نیست، تشکیل شود.

رئوفیان همچنین ضمن انتقاد از عملکرد نمایندگان جبهه پایداری در مجلس نهم، افزود: خدا شورای نگهبان را خیر دهد که رسایی را رد صلاحیت کرد، خدا آنهایی را خیر دهد که کوچک‌زاده را وارد فهرست نکردند و خداوند روح الله حسینیان را خیر دهد که اصلا ثبت نام نکرد. این افراد جزو مشکلات ما بودند و اگر می‌آمدند مصیبت بود. اما افرادی در همین فهرست گنجانده شده‌اند که همین خط و مرام این سه نفر را دارند.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین تصریح کرد: شخصی که می‌گوید اگر امر به معروف فیزیکی بود من هاشمی رفسنجانی را تکه تکه می‌کردم و بعد هم گفتن این حرف را انکار نمی‌کند چرا در این فهرست قرار داده شده است؟ ضمن اینکه باید گفت حتی اگر امر به معروف فیزیکی هم بود تو چه حقی داری کسی را تکه تکه کنی؟ مگر چاله میدان است؟ مملکت قانون دارد.

وی با بیان اینکه با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را تمیز کرد، گفت: نمایندگان باید هر کجا فساد دیدند بی‌محابا و بدون ملاحظه با آن برخورد کنند. شنیده‌ام برخی نامزد‌ها اسپانسرهای میلیاردی برای تبلیغات خود می‌گیرند. مشخص است که چنین نامزدی اگر به مجلس برود ابتدا در صدد رسیدگی به منافع اسپانسر خود است در واقع وی دیگر وکیل اسپانسر خود است نه مردم.

منبع : ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان