تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶

خانواده اردوغان با معاملاتی مخفیانه مالک یک نفتکش شده‌اند

گروهی متشکل از مطبوعات اروپایی گزارش دادند، خانواده رئیس‌جمهور ترکیه مالک یک نفتکش به ارزش 26.5 میلیون یورو (29.64 میلیون دلار) است که با یک سری معاملات خارجی محرمانه به دست آورده‌اند.

رویداد۲۴-  به گزارش خبرگزاری فرانسه، روزنامه بلژیکی لوسوآر، روزنامه اسپانیایی الموندو، روزنامه ایتالیایی اسپرسو و سایت اینترنتی فرانسوی مدیا پارت، اعضای همکاری تحقیقاتی اروپایی هستند که یک ابتکار عمل تعاونی در روزنامه‌نگاری تحقیقاتی محسوب می‌شوند.

این ائتلاف مطبوعاتی از 19 مه سال جاری میلادی گزارشات مربوط به تحقیقاتی موسوم به "پرونده‌های مالت" را منتشر کردند که در جریان آن درباره بیش از 150 هزار سند مربوط به پناهنگاه‌های امن مالیاتی در مدیترانه تحقیق می‌کنند.

این در حالی است که دولت مالت اعلام کرده هیچ مسئله غیر شفافی در این مدارک وجود ندارد.

براساس گزارش گروه همکاری تحقیقاتی اروپایی خانواده رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه مالک یک کشتی نفتکش با نام "آگ داش" است که آن را از طریق کمپانی‌هایی که در مالت و جزیره من، ثبت شده‌اند، به دست آورده است. جزیره من همانند مالت یک پناهگاه امن مالیاتی در انگلیس است.

یک چهارم از بودجه این اقدام توسط سیتکی آیان، تاجر ترکیه‌ای که یکی از دوستان خانواده اردوغان است، تامین شده و سه چهارم باقی مانده توسط مبارز منسیموف، میلیاردر ترکیه‌ای آذری تامین شده که مالک گروه حمل و نقل "پالمالی" مستقر در استانبول است.

وب‌سایت مارین ترافیک نفتکش آگ‌داش را به عنوان یک کشتی 13 هزار تنی که در سال 2007 ساخته شده، معرفی کرد.

گروه همکاری تحقیقاتی اروپایی گفته: هنوز اعضای خانواده اردوغان که در این عملیات دست داشتن و یا منسیموف یا آیان در رابطه با این گزارش هیچ اظهارنظری نکرده‌اند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: خانواده ، اردوغان ، با ، مالک ، یک ، نفتکش
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان