تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
واکنش میرلوحی به لغو مجدد سخنرانی اصلاح طلبان در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴:

امیدوارم سکوت فرمانداری تهران به سبب همکاری با تندروها نباشد

وزارت کشور می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد تا آنانی که به اسم رهبری و ولایت فقیه دست به هر کاری زده و پرمدعا هستند، فضای کمتری برای کار داشته باشند.
رویداد۲۴- معاون وزیر کشور در دولت خاتمی ضمن انتقاد از لغو مجدد سخنرانی اصلاح طلبان در آستانه انتخابات نسبت به انفعال وزارت کشور و فرمانداری تهران در خصوص برخورد قانونی با جریان‌های تندرو، اعلام کرد: باید اشتباه و قصور برخی مسئولان را معترف شد و ایشان نیز باید به این انتقادات واقف باشند. اینکه هنوز موضوع غائله شیراز به صورت شفاف مشخص نشده یا همین طور حادثه ورامین که مستندات آن بر همگان روشن بود و افکار عمومی متوجه نقش محوری یکی از نمایندگان مجلس در این حادثه بودند ولی هنوز به جایی نرسیده است، جای بسی تاسف دارد.
 
محمود میرلوحی در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ ضمن اشاره به حاشیه‌های اخیر انتخاباتی و لغو سخنرانی اصلاح طلبان در ایام تبلیغات انتخاباتی، از جمله لغو سخنرانی مصطفی کواکبیان در مسجد ابوذر آن با با توسل به گاز اشک آور گفت: متاسفانه جریان اصلاح طلبی حداقل در یک دهه اخیر مورد کم مهری بوده و فضای رسانه‌ای و اطلاع رسانی از رسانه ملی گرفته تا رسانه‌های مکتوب و مجازی که در اختیار بخش رسمی کشور قرار دارد و همین طور تریبون‌های رسمی کشور از نمازهای جمعه تا اجتماعاتی که در اختیار نهادهای نظامی قرار داشته و جنبه عمومی دارد توزیع امکانات و فرصت را بین جریان‌های سیاسی برهم زده و موازنه رقابت را از ملاحظات قانونی و عادلانه خارج کرده است.
 
معاون وزارت کشور در دولت خاتمی ادامه داد: به موازات همین کم مهری‌ها نیز فضای خوبی برای برخی جریان‌های سیاسی تندرو کشور فراهم شده تا اصلاح طلبان و حتی اصولگرایان معتدل و همراه این جریان را مورد هجمه خود قرار داده تا آنان که به زعم خودشان غیر هستند فرصت کمتری برای حضور در عرصه رقابت‌های سیاسی داشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه رفتارهای سلیقه گونه با اطلاح طلبان از گذشته بوده و همچنان ادامه دارد، افزود: سوای از اتفاقات اخیر که چندین سخنرانی در کشور لغو شدند، در ماه‌های قبل نیز ما شاهد آن بودیم که جریان‌های تندرو در برخی از شهرهای و استان‌های کشور مثل تهران، یاسوج، دزفول و ورامین حتی اجازه ندادند که نشست‌های حزبی اصلاح طلبان برگزار نشود که امیدوار هستیم نتیجه انتخابات هفتم اسفند پایان این جریان سازی‌ها و تندروی‌ها را رقم بزند.

میرلوحی با اشاره به شعار انتخاباتی اصلاح طلبان در آستانه انتخابات و تاکید این جریان بر حفظ آرامش کشور در شرایط حساس و استراتژیک کشور، تصریح کرد: امیدواریم فضای کشور بعد از انتخابات آنچنان باشد که دیگر کسی به نام انقلاب از دیوار سفارتی بالا نرود و در هیچ مکان مقدس و متبرکه‌ای مهر که سجده‌گاه تقرب به بارگاه الهی است به سمتی کسی پرتاب نشود یا همین طور در هیچ تریبون عمومی علیه کسی فحاشی نشود و کسی دیگری را به سو قصد تهدید نکند. ما امیدواریم که فضای عمومی کشور بعد از انتخابات تا آنجایی بهبود پیدا کند که کسی درصدد آن نباشد که مسئول یا مقامی را با دفن کردن زیر بتن یا اشکال دیگر تهدید به مرگ کند.

معاون وزیر کشور در دولت خاتمی همچنین این دوره از انتخابات را یکی از حساسترین ادوار انتخاباتی جمهوری اسلامی دانست و گفت: این دوره از انتخابات بهترین فرصت برای آن است که جلوی تندروی‌ها را از طریق رای ملت بگیریم و از همین حالا به جریان رقیب به ویژه طیف تندروی آن اعلام می‌کنیم که چنانچه اصلاح طلبان در این انتخابات به پیروزی رسیدند بپذیریم که گفتمان افراطی از نظر مردم یک گفتمان منزوی است و اگر این گفتمان در انتخابات پیروز شد بپذیرد که شکست اصلاح طلبان در انتخابات به معنای حذف از تمامی عرصه‌ها نیست و ایشان همچنان حقوق مشخص خود را بر اساس قانون و حقوق شهروند دارند.

او ادامه داد: اگر اصلاح طلبان در انتخابات پیروز شدند که نتایج نظرسنجی‌ها نیز حکایت از پایگاه رای بالای این جریان در انتخابات دارد، فرصتی دارد تا به جریان رقیب و مشخصا طیف تندروی آن تفکر «زنده باد مخالف من» را آموخته و آنچنان که اصولگرایان با بزرگان انقلاب، خانواده امام و جریان‌های سیاسی رفتار کردند پرهیز کند.

میرلوحی با انتقاد از عملکرد وزارت کشور در برخورد با جریان‌های تندرو، افزود: باید اشتباه و قصور برخی مسئولان را معترف شد و ایشان نیز باید به این انتقادات واقف باشند. اینکه هنوز داستان شیراز به صورت شفاف مشخص نشده یا همین طور حادثه ورامین که مستندات آن بر همگان روشن بود و افکار عمومی متوجه نقش محوری یکی از نمایندگان مجلس در این حادثه بودند ولی هنوز به جایی نرسیده است، جای بسی تاسف دارد.

به گفته او، باید پذیرفت که وزارت کشور همچنان مجلس را طرف خود دانسته و خودش را در گرو رای این مجموعه می‌بیند که یکی از رای دهندگان نیز‌‌ همان نماینده‌ای می‌شود که در حادثه وارمین دست به آن اقدامات زد. در چنین شرایطی باید امیدوار بود که با آمدن مجلس دهم و ترکیب اعتدالی و منطقی آن چنین رفتارهای به پایان راه خودش برسد.

معاون وزارت کشور دولت خاتمی همچنین به فرمانداری تهران و سکوت این مجموعه در برابر جریان‌های تندرو در آستانه انتخابات، گفت:  آقای فرهادی فرماندار محترم تهران از جمله نیروهای دولت دهم است که در این دوره نیز فعالیت می‌کند. ایشان پیش‌تر در دولت آقای محمود احمدی‌نژاد نیز استاندار البرز بودند. البته امیدوارم سکوت در برابر تندروها به سبب گرایش سیاسی یا همکاری فرمانداری با جریان‌های تندرو نباشد.

او تاکید کرد: من فکر می‌کنم که مجموعه دولت تلاش می‌کند تا انتخابات در بهترین شرایط برگزار شود و نتایج تایید صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی نیز حکایت از همین مساله دارد. البته مجموعه وزارت کشور می‌تواند عملکرد بهتری  داشته باشد تا آنانی که به اسم رهبری و ولایت فقیه دست به هر کاری زده و پرمدعا هستند، فضای کمتری برای کار داشته باشند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
0
0
ما راي نميديم ، به خودتون زحمت نديد! براي راي هم ظاهرا بايد سانديس خرج كنيد تا بيسوادها را به پاي صندوقها بكشيد
نظرات شما
پیشخوان