تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
ایندیپندنت گزارش داد

پربار شدن سبد غذایی فقرا با افت قیمت نفت

قیمت نفت طی 18 ماه گذشته به شدت کاهش یافته است. در تابستان سال 2014 هر بشکه نفت خام 80 پوند فروخته می شد حال این رقم به 20 پوند در هر بشکه رسیده است.
رویداد24- قیمت نفت طی 18 ماه گذشته به شدت کاهش یافته است. در تابستان سال 2014 هر بشکه نفت خام 80 پوند فروخته می شد حال این رقم به 20 پوند در هر بشکه رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل رویداد24 به نقل از ایندیپندنت، با وجود آنکه افت قیمت نفت، پیامدهای اقتصادی بسیاری داشته، یک تاثیر مثبت هم به دنبال داشته است. بازار نفت تاثیر شدیدی روی دیگر بخش ها و به خصوص مواد غذایی داشته است.

با وجود آنکه شرکت های بزرگ در بازارهای جهانی از افت قیمت نفت به خشم آمده اند، مردم در کشورهای فقیر احتمالا شاهد غذای بیشتری در ظرف غذای خود باشند که بی تردید بسیار امیدوارکننده است.

دلیل این رخداد این است که هزینه یکی از قدرتمندترین کالاهای مصرفی جهان تاثیر چشمگیر و قابل توجهی بر مهمترین چیز در جهان دارد. هزینه های توزیع و ماشین آلات کشاورزی به طور عمده بر اساس قیمت نفت تعیین می شود. تراکتورها هم وابسته به نفت هستند. 

بنابراین زمانیکه قیمت نفت کاهش می یابد، هزینه تغذیه هم کاش می یابد؛ زمانیکه قیمت سوخت افت می کند، قیمت مواد غذایی هم افت می کند.

شاهد آشکار این مدعا نمودار تغییر قیمت نفت و غلات  در مقایسه با ژانویه سال 2005  است.

پربار شدن سبد غذایی فقرا با افت قیمت نفت

*قیمت نفت
*شاخص قیمت غلات

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان