تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
آخوندی در افتتاحیه منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی حضرت امام:

منطقه فرودگاهی امام به مرکز پردازش صادرات تبدیل می‌شود

آخوندی: محور فعالیت در منطقه آزاد شهر فرودگاهی حضرت امام حمل و نقل است و خدمات بیمه‌ای، مالی، نمایشگاهی با این محوریت فعال خواهند بود.
رویداد24- عباس آخوندی در مراسم افتتاح منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی حضرت امام با بیان اینکه امروز آغاز تحول بسیار بزرگ در اقتصاد ایران خواهد بود، اظهار داشت: در حال حاضر اتفاقی در منطقه در حال رخ دادن است و ایران در مرکز تعادل منطقه از حیث امنیتی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در منطقه خاورمیانه، آسیای میانه و شمال آفریقا است.

وی افزود: اینکه ایران مرکز نقطه ثقل تعادل بوده، موضوع تازه‌ای نیست و تاریخ منطقه این گواهی را می‌دهد که ایران همواره نقطه تعادل در منطقه بوده است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: البته در طول این سال‌ها عده‌ای تلاش کردند این مرکزیت را با واگذاری کاملاً خارج از اندازه از منطقه خارج کنند و برخی از کج‌اندیشان هم در داخل با این افراد همکاری کردند  و نتیجه این است که امروز صاحب این هستیم که منطقه در شرایط سخت و بحرانی قرار گرفته است.

آخوندی با بیان اینکه ناامنی منطقه به اروپا هم رسیده است گفت: در حال حاضر اروپا هم شاهد آن است که ناامنی از این سمت سواحل مدیترانه به اروپا سرایت کرده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: خوشبختانه همه به این اجماع در غرب رسیده است که پیش از آنکه آتش ناامنی گسترده‌تر شود، ایران باید به نقطه تعادل منطقه برگردد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سطح جهان شاهد کاهش روند رشد توسعه و تولید ناخالص هستیم، گفت: این شواهد علامت مثبتی نیستند و برای غلبه بر این چالش، شاه کلید حل مشکلات، توجه به امنیت و توسعه در خاورمیانه است.

آخوندی افزود: ایران به مسئولیت‌های خود واقف است و اگر از اقتصاد ایران حرف می‌زنیم می‌دانیم که در منطقه مسئولیت داریم و از شبه‌قاره هند به سمت غرب ایران و از سیحون تا خلیج فارس به مسئولیت تاریخی خود واقفیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قطعاً کریدورهای هوایی، زمینی، دریایی از ایران عبور می‌کنند و باعث آبادانی می‌شوند را در اختیار کشورهای منطقه قرار می‌دهیم، ادامه داد: برای ایجاد آسمانی امن در تلاش هستیم و خطوط ریلی کشور را به شبکه ریلی منطقه وصل می‌کنیم و به طور قطع مسیرهای کردیورهای منطقه‌ای را برقرار خواهیم کرد.

آخوندی با بیان اینکه امروز برای عملیاتی شدن تبدیل فرودگاه امام به هاب منطقه گفت: امروز با اعلام افتتاح منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه امام اولین گام عملیاتی برای تبدیل فرودگاه امام به هاب منطقه  را برمی‌داریم، گفت: ما به منافع مشترک باور داریم و همه اقدامات ما بر مبنای بازی برد- برد و منافع مشترک است بنابراین از همه فعالان تجاری دعوت می کنیم که در این منطقه حضور فعال داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام به لجستیک پارک منطقه تبدیل می‌شود، گفت: مهم‌ترین استراتژی و اولویت ما ایجاد لجستیک پارک در فرودگاه امام است و در این منطقه امکان حمل و نقل چند وجهی وجود دارد و تمامی دریاهای ایران از طریق ریل به این منطقه وصل می‌شوند و هدف ما این است که فرودگاه امام را به بندر خشک تبدیل کنیم.

وی افزود: منطقه فرودگاهی امام به مرکز پردازش صادرات تبدیل می‌شود ادامه داد: تمام امکانات پردازش صادرات را در اختیار فعالان اقتصادی قرار می‌دهیم.

آخوندی ادامه داد: محور فعالیت در منطقه آزاد شهر فرودگاهی حضرت امام حمل و نقل است و خدمات بیمه‌ای، مالی، نمایشگاهی با این محوریت فعال خواهند بود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به طور قطع این منطقه به دروازه واردات و فعالیت صنایع سنگین تبدیل نمی‌شود و تمام فعالیت‌ها بر مبنای تجارت با مفهوم صادرات و حمل و نقل خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از تمام بانک‌ها، بیمه‌ها، شرکت‌های نمایشگاهی و سیستم هتل‌داری دعوت به سرمایه‌گذاری در این منطقه می‌کنیم. دامنه نفوذ این منطقه فقط بازار ایران نیست و تمام منطقه را شامل می‌شود.

منبع: ایلنا
منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان