تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
اویل پرایس تحلیل کرد

نتایج انتخابات ایران خبرخوش برای شرکت‌های نفتی

انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان ایران دستاورد خوبی برای نیروهای عملگرا به دنبال داشت و باب تازه‌ای را در ایران خواهد گشود و علاوه بر آن دریچه فرصت را به روی تاجران خارجی و بخش توسعه حوزه نفت و گاز باز خواهد کرد.
رویداد۲۴- انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان ایران دستاورد خوبی برای نیروهای عملگرا به دنبال داشت و باب تازه‌ای را در ایران خواهد گشود و علاوه بر آن دریچه فرصت را به روی تاجران خارجی و بخش توسعه حوزه نفت و گاز باز خواهد کرد. 

به گزارش گروه بین الملل رویداد۲۴ به نقل از اویل پرایس، در شرایطی که هیچ کس در انتخابات مجلس حائز اکثریت آرا نشد و محافظه کاران توانستند ۳۶ درصد کرسی‌ها را از آن خود کنند، عملگرایان/اصلاح طلبان حامی حسن رحانی، رئیس جمهور ایران با عملکردی دور از انتظار ۳۲ درصد کرسی‌ها را به خود اختصاص دادند. 

در انتخابات مجلس خبرگان، مجمعی از ۸۸ روحانی که رهبری ایران را انتخاب می‌کنند، عملگرایان توانستند ۵۲ کرسی را از آن خود کنند و این رقم قابل مقایسه با ۳۶ کرسی است که به محافظه کاران رسید. 

به طور کلی نتایج انتخابات مجلس بسیار مهم است چراکه طی آن محافظه کاران مجبور هستند که در برخی موضوعات همکاری بیشتری با عملگرایان و اصلاح طلبان داشته باشند. ضمن اینکه نیروهای تندرویی که با گشایش درهای ایران به روی جامعه جهانی مخالف بودند، تقریبا محو شده‌اند. 

با توجه به ترکیب مجلس که در عملکرد ایران بسیار تاثیرگذار است، می‌توان گفت برای چند سال آینده –دست کم تا انتخابات بعدی ریاست جمهوری- این نتایج خبر خوبی برای تمام کسانی است که از ایده انجام تجارت در یک ایران جدید پساتحریم حمایت می‌کنند. 

نتایج این انتخابات یعنی ایجاد روابط مستحکمتر با غرب محتمل‌تر است- و این رابطه شامل همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی می‌شود. این نتایج همچنین نویدبخش شکل گیری درجه اطمینان بخشی از امنیت سرمایه گذاری است و این مسئله عامل کلیدی برای جذب سرمایه گذاران خارجی است. 

به دلیل فرصت‌های توسعه کم سرمایه که عامل مهمی در شرایط امروز- قیمت پائین نفت- اهمیت دارد و در ایران به چشم می‌خورد، شرکت‌های خارجی منافع و علاقه قابل توجهی در بخش نفتی ایران دارند. هزینه تولید در ایران حدود ۱۲ دلار در هر بشکه است که به مراتب پائین‌تر از هزینه تولید نفت شیل در آمریکا است. این هزینه‌ها به قدر کافی باعث جذابیت بازار ایران می‌شود و نتایج انتخابات مجلس می‌تواند تسریع کننده این شرایط باشد. انتخابات ایران در زمان خوبی برگزار شد و این زمان بندی برای شرکت‌های نفت و گازی که به دنبال ورود به بازی‌های بازار ایران هستند، شانسی و اتفاقی است.
برچسب ها: خبرگان ، گاز ، توسعه ، اصلاح طلب
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان