تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
فتاحی در گفتگو با رویداد۲۴ به سخنان توهین آمیز نماینده ارومیه واکنش نشان داد

مجلس از مجاری قانونی سخنان قاضی‌پور را پیگیری کند

شاید بهترین و درست‌ترین مسیر نسبت به پیگیری سخنان آقای قاضی‌پور این باشد که نمایندگان از مجاری دقیق قانونی موضوع را پیگیری کنند. آنچه مسلم است در شبکه‌های مجازی و اجتماعی هجمه‌های گسترده‌ای علیه آقای قاضی‌پور شکل گرفته که بر همین اساس می‌طلبد تا موضوع هرچه زود‌تر برطرف شود.
رویداد۲۴- نماینده ارومیه در واکنش به سخنان توهین آمیز نادر قاضی‌پور، گفت: من فکر می‌کنم که مساله صرفا نه با ورود زنان و نه با ورود نمایندگان استان آذربایجان غربی حل نمی‌شود. البته اگر نگاه ما به مسائل قانونی و فراملی باشد. بهترین راه آن است که کلیت مجلس بر اساس قانون درباره این موضوع تصمیم‌گیری کند. 

عابد فتاحی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباره اظهارات اخیر نادر قاضی‌پور در یک مراسم و همایش انتخاباتی که حاوی الفاظی توهین آمیز علیه زنان، قومیت‌ها و نمایندگان مجلس بود، گفت: بیش از آنکه بخواهیم درباره سخنان اخیر آقای قاضی‌پور اظهارنظر کنیم باید به این نکته توجه داشته باشیم که آقای قاضی‌پور طی ۲ دوره انتخاباتی بیشترین آرای عمومی را از حوزه انتخابیه ارومیه کسب کرده است. این یعنی چنین ادبیاتی فارغ از هرگونه تحلیل اولیه نه فقط در ارومیه که سایر شهرهای کشور طرفدار دارد. 

این نماینده ارومیه در مجلس نهم ادامه‌داد: بنده قصد جسارت به آرای ایشان در دوره اخیر و قلبی نداشته و نداریم بلکه تاکید بر این نکته می‌کنم که ادبیاتی مثل آقای قاضی‌پور در کشور حامیانی دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. 

رییس فراکسیون اهل تسنن مجلس نهم با تاکید بر اینکه هر نماینده آیینه شهر و شهروندان خود در مجلس است، افزود: با توجه به چنین مساله‌ای وظیفه نمایندگان به مراتب سنگین‌تر از دیگر افراد جامعه است خود من نیز این وجه از نمایندگی را مهم‌ترین وظیفه یک نماینده در دوران چهار ساله ارزیابی می‌کنم. 

او با اشاره به اینکه آقای قاضی‌پور همواره یک ادبیات مشهور به خودش را در مجلس دارد، توضیح‌داد: همه نسبت به ادبیات مشهور ایشان در مجلس و خارج از آن اشراف دارند ولی صحبت‌های اخیر ایشان ادبیات و لحن متفاوت از هر آنچه در گذشته بود را نشان می‌داد که امیدواریم آقای قاضی‌پور در این خصوص توضیح داده و با توضیحات خودیش همه را قانع کنند. 

به گفته او، شاید بهترین و درست‌ترین مسیر نسبت به پیگیری سخنان آقای قاضی‌پور این باشد که نمایندگان از مجاری دقیق قانونی موضوع را پیگیری کنند. آنچه مسلم است در شبکه‌های مجازی و اجتماعی هجمه‌های گسترده‌ای علیه آقای قاضی‌پور شکل گرفته که بر همین اساس می‌طلبد تا موضوع هرچه زود‌تر برطرف شود. 

این عضو کمیسیون بهداشت در مجلس نهم همچنین در پاسخ به این سوال که طی یک هفته گذشته مطرح می‌شود که نمایندگان زن یا همین طور نمایندگان استان آذربایجان غربی یک واکنش جدی از خود نسبت به این اظهارات توهین آمیز نشان دهند، اعلام کرد: من فکر می‌کنم که مساله نه با ورود زنان و نه با ورود نمایندگان استان آذربایجان غربی حل نمی‌شود. البته اگر نگاه ما به مسائل قانونی و فراملی باشد. بهترین راه آن است که کلیت مجلس بر اساس قانون درباره این موضوع تصمیم‌گیری کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
0
0
طبق ماده ٦٠٨ قانون مجازات توهین به افراد مجازات شلاق تا ٧٤ ضربه و یا جزای نقدی دارد. طبق ماده ٦٠٩ توهین به مامور سه ماه تا شش ماه حبس یا ٧٤ ضربه شلاق و یا جزای نقدی دارد . با توجه به اینکه سخنان قاضی پور اهانت به علیخانی معاون پارلمانی مجمع تشخیص مصلحت و زنان مجلس بوده ایشان مشمول مواد فوق است.قاضی پور گفته که اگر زنان به مجلس بیایند بلایی سرشان می آید. وی باید اثبات کند که در مجلس چه بلایی سر زنان نماینده می آید؟
قذف در ماده ٢٤٥ قانون مجازات عبارت از نسبت دادن زنا یا لواط به شخص دیگر . ماده ٢٥٥ قذف را حق الناس میداند و تعقیب و اجرای مجازات را منوط به مطالبه مقذوف . ( با پوزش از آقای علیخانی ). طبق قانون مجازات حد لواط برای فاعل در صورت عنف اعدام است. ( قاضی پور اقرار کرده که آقای علیخانی غش کرده و او با ایشان به زور مرتکب لواط شده است) بنابراین حکم قاضی پور اعدام است. لیکن چون علیخانی تکذیب کرده ، قاضی پور باید به حد قذف محکوم شود. نکته دیگر در سخنرانی قاضی پور توهین و افترا و نشر اکاذیب است. این جرم بر اساس ماده ٦٩٧ قانون مجازات جز در مواردی که موجب حد است( اعدام ) از یک ماه تا یکسال حبس و ٧٤ ضربه شلاق یا یکی از آنها حسب مورد محکومیت خواهد داشت. این ماده می گوید هر کس به وسیله ..... نطق در مجامع ... به کسی امری را صریحا نسبت دهد( نسبت کره الاغ و سوسول به نمایندگان و توهین به علیخانی و زنان مجلس و همچنین نمایتدگان جوان در ادوار مختلف ) .... که مطابق قانون آن امر جرم محسوب می شود و نتواند صحت آن را ثابت نماید جز در مواردی که موجب حد است به یک ماه تا یکسال حبس و تا ٧٤ ضربه شلاق یا یکی از آنها حسب مورد محکوم خواهد شد. در صحبتهای قاضی پور به همه زنان ادوار گذشته به این دید نگاه شده که حتما به آنها تجاوز شده چون خود این نماینده میگوید: مجلس جای زنان نیست، جای مردان است، بفرستید سرشان بلا بیاورند آبرویتان برود؟" حتی اگر به فرض محال در مجلس به شخصی هم تجاوز شده باشد (بر اساس تبصره ماده ٦٩٧) و او بتواند اثبات نماید به واسطه اشاعه فحشا باید به حداکثر مجازات محکوم شود. ایشان صراحتا اقرار میکند که ٨٠٠ اسیر عراقی را کشته است با توجه به این اقرار صریح قاضی پور از سوی مراجع بین اللمللی به علت نقض حقوق اسرای جنگی و حقوق بشر تحت تعقیب قرار خواهد گرفت .
نظرات شما
پیشخوان