تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

چرا بازهم تحویل «اس ۳۰۰» به ایران متوقف شد؟

رویداد24- روزنامه کویتی «الجریده» در گزارشی مدعی شد که تحویل سامانه پدافند موشکی «اس۳۰۰» به دلیل عدم پایبندی ایران به تعهدات مسکو و انتقال آن به حزب الله لبنان، به حالت تعلیق درآمده است.

روزنامه «الجریده» کویت باز هم مدعی شد که رئیس جمهور روسیه دستور داد تا تحویل سامانه پدافند موشکی «اس 300» به ایران به حالت تعلیق دربیاید.

این روزنامه کویتی به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که ولادیمیر پوتین این تصمیم را به دلیل عدم پایبندی ایران به تعهدات مسکو درباره عدم انتقال این موشک ها به حزب الله لبنان اتخاذ کرد.

روزنامه الجریده گزارش داد که رئیس جمهور روسیه مدارکی از اسرائیل دریافت کرد که نشان می دهد ایران چند بار تلاش کرد تا موشک های زمین به زمین از نوع «اس ای 22» را به دست حزب الله برساند.

این روزنامه همچنی گزارش داد که اسرائیل حدود یک سال گذشته پایگاه های حزب الله در داخل اراضی لبنان را در پی نصب سیستم های موشکی «اس ای 22»، بمباران کردند.

روزنامه کویتی الجریده خردادماه گذشته نیز در گزارشی مشابه مدعی شده بود که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفر محرمانه به مسکو، ولادیمیر پوتین را متقاعد کرده بود تا قرارداد فروش سامانه موشکی اس 300 به ایران را لغو کند و مسکو نیز تهران را از این امر مطلع کرده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
sayed habib
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
0
0
با سلام
به نظر بنده کشور روسیه و دولتمردانش اخلاق سیاسی ندارن و فکر منافع خودشون هستن و اینها در روابط سیاسی کشوری بدتر از امریکایی ها هستن در وعده هایشان حداقل کشوری مثل امریکا اگر دست دوستی با کشوری داد به تعهداتش عمل میکنه دوستی روسیه مثل دوستی با خرس هست اما با این تفاوت که روسیه دانسته ما رو نابود خواهد کرد پس ایران دست از حمایت و دوستی با این کشور دروغ گو و چند چهره خبیث برداره و به نظرم با امریکایی ها دست دوستی بدن بهتر از این دو دله بازهاست
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان