تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
توکلی در اخطار قانون اساسی:

ایستادگی در برابر ارائه لایحه چند دوازدهم در تاریخ مشروطه بی‌سابقه است

براساس اصل ۵۲ قانون اساسی بودجه باید سالانه ارائه شود و دولت ملزم به ارائه آن از یک فروردین است، بنابراین این ایستادگی در برابر ارائه لایحه چند دوازدهم در تاریخ مشروطه بی‌سابقه است و اینکه مجلس بخواهد طرح ارائه بدهد قابل قبول نیست.
رویداد۲۴- عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: ایستادگی در برابر ارائه لایحه چند دوازدهم در تاریخ مشروطه بی‌سابقه است. 

به گزارش خبرنگار رویداد۲۴، احمد توکلی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی گفت: براساس ماده ۱۸۸ آئین نامه داخلی مجلس باید دولت لایحه چند دوازدهم ارائه کند و اینکه آقای باهنر اظهار داشتند عدم ارائه لایحه تا ۲۵ فروردین ماه سال آتی ایرادی ندارد اشتباه است. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس اصل ۵۲ قانون اساسی بودجه باید سالانه ارائه شود و دولت ملزم به ارائه آن از یک فروردین است، بنابراین این ایستادگی در برابر ارائه لایحه چند دوازدهم در تاریخ مشروطه بی‌سابقه است و اینکه مجلس بخواهد طرح ارائه بدهد قابل قبول نیست. 

توکلی افزود: دولت قانون گرا باید براساس قانون عمل کند و اینکه به دولت گذشته براساس مبانی درست ایراد می‌گرفت خود نیز باید به قانون عمل کند بنابراین تمامی پرداخت‌ها در خصوص عوارض و مالیات غیرقانونی است. 

ابوترابی‌فرد در پاسخ به اخطار احمد توکلی گفت: باید توجه داشت سابقه تصویب طرحی وجود دارد که به دولت اجازه داده شده بود در رابطه با بودجه در سه ماه نخست سال بر مبنای عملکرد سه ماه اول سال گذشته اقدام کند البته دولت می‌تواند لایحه چند دوازدهم نیز ارائه کند که به نظر بنده نیز این درست است. 

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی افزود: در صورت عدم ارائه لایحه چند دوازدهم باید دخل و خرج کشور باید براساس عملکرد سابق صورت گیرد.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان