تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۴
انفجار تازه این بار در قلب شهر توریسم ترکیه؛

آتش و خون در کف خیابان استقلال استانبول

این واقعه تروریستی در حالی رخ داد که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در آغاز دیدارش از ترکیه، ساعاتی پیش وارد استانبول شد و اکنون نیز در استانبول مستقر است اما با این وجود، چنین حادثه‌ای رقم خورده است.
رویداد۲۴-وقوع یک انفجار تازه در خیابان استقلال و نزدیک میدان تقسیم استانبول، چهار کشته و بیست زخمی برجای گذاشت؛ حمله‌ای که ضربه جدی تروریست‌ها به امنیت عمومی، اقتصاد و توریسم ترکیه محسوب می‌شود.

 یک انفجار تازه دقایقی پیش، خیابان استقلال و نزدیک میدان تقسیم استانبول را لرزاند؛ انفجاری که بنابر اعلام منابع خبری توسط یک عامل انتحاری رقم خورده اما نسبت به حملات پیشین در آنکارا، از قدرت انفجار کمتری برخوردار بوده و حجم آسیب‌ها و تلفات کمتری را بر جای گذاشته است.

انتخاب توریستی‌ترین منطقه ترکیه که مملو از فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها برای چنین حمله‌ای نشان می‌دهد، اقدام مذکور علاوه بر آنکه با هدف گسترش دامنه ناامنی در خاک ترکیه صورت پذیرفته، بلکه منافع استراتژیک این کشور را به ویژه در حوزه توریسم هدف قرار داده است.

 

هنوز آمار رسمی از قربانیان این حمله ترویستی منتشر نشده اما برخی رسانه‌ها تاکنون کشته شدن دست کم چهار تن و زخمی شدن حداقل بیست تن دیگر را به عنوان آمار اولیه منتشر کرده‌اند.

این واقعه تروریستی در حالی رخ داد که محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در آغاز دیدارش از ترکیه، ساعاتی پیش وارد استانبول شد و اکنون نیز در استانبول مستقر است اما با این وجود، چنین حادثه‌ای رقم خورده است.

«تابناک» در روزهای گذشته و پس از حمله انتحاری دوم در آنکارا، در گزارشی تحت عنوان «هیچ نقطه از ترکیه امن نیست؛ این نوروز خطر نکنید» با بررسی گزینه‌های تروریست‌ها و همچنین با توجه به هشدارهای تازه نهادهای دیپلماتیک آمریکا به شهروندانشان و تحرکات دستگاه‌های امنیتی در منطقه به شهروندان کشورمان توصیه کرده بود که این ایام نوروز از سفر به ترکیه صرف نظر کنند.

منبع: تابناک
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان