تاریخ انتشار: ۲۲:۰۹ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۵
سفیر سابق ایران در افغانستان"

ایران نیروی محرکه مبارزه با تروریسم است

افکار عمومی بین الملل فراموش نمی‌کند در ۹ سپتامبر ۲۰۰۱ با ترور انتحاری احمد شاه مسعود وزیر دفاع افغانستان که محور مقاومت افغانستان بود پروژه ۱۱ سپتامبر از طالقان افغانستان کلید خورد. افرادی که توسط جریان افراط دست به این اقدام جنایت کارانه زدند توسط رژیم غیر قانونی حاکم بر بخشی از اراضی در افغانستان مورد حمایت و تدارک قرار گرفتند.
رویداد۲۴-سفیر سابق کشورمان در افغانستان با اشاره به رأی دادگاهی در آمریکا که اخیرا صادر و براساس ایران را در وقایع ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ دخیل می‌دانسته است گفت: ایران نیروی محرکه مبارزه با تروریسم و کلیدی‌ترین کشور در این زمینه است.

به گزارش رویداد۲۴، ابراهیم طاهریان فر سفیر سابق کشورمان در افغانستان و پاکستان در مطلبی که برای ایسنا ارسال کرده این طور نوشته است که: افکار عمومی بین الملل فراموش نمی‌کند در ۹ سپتامبر ۲۰۰۱ با ترور انتحاری احمد شاه مسعود وزیر دفاع افغانستان که محور مقاومت افغانستان بود پروژه ۱۱ سپتامبر از طالقان افغانستان کلید خورد. افرادی که توسط جریان افراط دست به این اقدام جنایت کارانه زدند توسط رژیم غیر قانونی حاکم بر بخشی از اراضی در افغانستان مورد حمایت و تدارک قرار گرفتند.

نکته اینجاست که این رژیم خود خوانده فقط توسط سه دولت منطقه‌ای و عربی مورد شناسایی و حمایت معنوی و مادی قرار داشت و بعد از فجایع ۱۱ سپتامبر که محکومیت افکار عمومی در ایران را به همراه داشت مشخص شد که جانیان دست اندر کار این فاجعه اتباع کدام کشور هستند.

اسنادی که در طول زمان در رسانه‌های عمومی منتشر شده و ذکر آن اطاله کلام است، مشخص کنندهٔ آمرین و عاملین وقایع ۱۱سپتامبر است.

بعضی از مکاتبات تلفنی روسای دولتهای آن زمان نیز مشخص است. فهرست بلند افراطیونی که به بند کشیده شدند به همراه لیست مشخصات آن‌ها و بازجوئی‌های ایشان که بخشی از آن علنی شده است به اطلاع افکار عمومی رسیده است.

حالا سوال مشکوک اینجاست که چه اتفاقی در حال شکل گیری است که بعد از گذشت ۱۵ سال دادگاهی که ملت و دولت خود را قربانی این اقدامات می‌داند رأسا دست به تقلب در واقعیت و تشویش افکار ملت خود و سایر ملت‌ها می‌زند.

اگر ما به ازائی دریافت نموده آیا آن به اندازه قلب واقعیت می‌ارزد و آیا می‌تواند پاسخگوی حقیقت جویان تاریخ و طرفداران آزادی و دموکراسی باشد؟ جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگ‌ترین فربانیان تروریسم بوده و بر اساس اصول اساسی دینی و ملی مخالف هر اقدام افراط گرایانه است و نمونهٔ آن طرح جناب آقای روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در ابتدای کار خود بود که درمجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید.

بنابراین مواضع و کارکرد جمهوری اسلامی ایران مشخص و قابل ارزیابی است و این حکم کلیدی‌ترین کشور ضد تروریسم و نیروی محرکه مبارزه با تروریسم یعنی ایران را هدف قرار داده است و چراغ سبزی به جنایت کاران جهت تداوم اقدامات ضد بشری است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: سفیر
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان