تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۶

محمود زاده: سدسازی ترکیه خلاف قوانین بین المللی است

جلال محمود زاده، عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: احداث سد در حوضه آبریز ایران و عراق توسط کشور ترکیه خلاف قوانین بین المللی است.

رویداد۲۴-جلال محمود زاده، عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: احداث سد در حوضه آبریز ایران و عراق توسط کشور ترکیه خلاف قوانین بین المللی است. جلال محمود زاده در رابطه با ساخت سد در بالادست رود دجله و خشک شدن آن طی چند روز گذشته اظهار کرد: کشور ترکیه 2 سال است که در حوضه آبریز ایران و عراق چندین سد احداث کرده است و این عمل ترکیه خلاف قوانین بین المللی است.

وی افزود: بارها نمایندگان مجلس از وزیر امور خارجه خواستار پیگیری موضوع احداث سدهای ترکیه بر روی حوضه آبریز ایران و عواقب آن شدند تا این مسئله از طریق مراجع بین المللی بررسی شود.

محمودزاده گفت: سدسازی‌های کشور ترکیه نه تنها باعث خشک شدن تالاب‌ها می‌شود، بلکه حوضه آبریز منطقه را نیز تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و معضلات و مشکلات محیط زیستی از جمله گردوغبار در ایران را پدید می‌آورد.

وی افزود: تاکنون هیچ اقدام مناسبی در راستای جلوگیری از سدسازی‌ در منطقه انجام نشده است و نیاز است که مسئولان در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قوانین بین المللی هیچ کشوری نمی تواند از ورود آب های مرزی جلوگیری کند.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان