تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران مطرح کرد

امکان خسارت جانی و مالی در ۲۳ نقطه سیل‌خیز تهران

رویداد24- رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: در تهران ۲۳ نقطه با اولویت بالا در سیلاب امکان خسارت جانی و مالی دارند.

احمد صادقی با حضور در دویست و پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به ارائه گزارشی در خصوص میزان آمادگی شهر تهران در برابر خطرات سیلاب و زیرساخت‌های مدیریت سیلاب پرداخت و با بیان اینکه معهمترین مخاطره تهران زلزله است، اظهار داشت: کاهش خطرپذیری در برابر سیلاب تهران و آمادگی و مقابله با آن یک کار فرابخشی است که بخشی از آن به شهرداری مربوط می‌شود که می‌توان گفت این نهاد در این خصوص موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه طرح کاهش خطرپذیری تهران در برابر سیلاب در دست بررسی قرار دارد و به زودی به شورای شهر ارائه خواهد شد، افزود: در سال 91 سیلاب مترو و در نیمه دوم همان سال تخریب بل بزرگراه صدرو درسال 94 سیلاب کن در تهران رخ داد. در حال حاضر 23 نقطه که اولویت بیشتری در بحث سیلاب داشته‌اند اصلاح شده و برخی از شاخص‌ها در اولویت بندی مناطق بحرانی سیل در اولویت اول و باقی آنها در اولویت بعدی قرار دارند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تصریح کرد‌: سازمان مدیریت و پیشگیری معاونت های خدمات شهری و عمران در حوزه کاهش خطرپذیری فعال هستند و اقداماتی در این خصوص انجام داده‌اند. در این راستا طراح جامع کاهش خطرپذیری سیلاب شهر تهران با هم اندیشی 13 نهاد در حال بررسی نهایی و پیش بینی می‌شود در نیمه نخست سال جاری به شورای شهر ارائه شود.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان