تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

شورای امنیت برای بررسی بحران روهینگیا هیاتی به میانمار اعزام کرد

اعضای یک تیم شورای امنیت سازمان ملل متحد که درباره بحران مسلمانان روهینگیایی تحقیق می‌کنند، وارد پایتخت این کشور شدند. آنها پیشتر به بنگلادش رفته و پای صحبت های مهاجران روهینگیایی نشسته بودند. بنگلادش میزبان حدود ۷۰۰ هزار پناهجوی روهینگیایی گریخته از خشونت‌ تحت امر نظامیان است.

رویداد۲۴-اعضای یک تیم شورای امنیت سازمان ملل متحد که درباره بحران مسلمانان روهینگیایی تحقیق می‌کنند، وارد پایتخت این کشور شدند. آنها پیشتر به بنگلادش رفته و پای صحبت های مهاجران روهینگیایی نشسته بودند. بنگلادش میزبان حدود ۷۰۰ هزار پناهجوی روهینگیایی گریخته از خشونت‌ تحت امر نظامیان است. اعضای این هیات سازمان ملل در سفر دو روزه خودشان با آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتو و مشاور دولت میانمار و همچنین فرمانده ارشد ارتش دیدار می‌کنند و پس از آن از ایالت راخین در شمال بازدید به عمل می‌آورند؛ جایی که مسلمانان روهینگیایی از آنجا گریختند.  

انتظار می‌رود آنها از تبعات سرکوب ارتش و نیز تدارکات دولت برای بازگرداندن پناهجویان میانماری از بنگلادش را مورد بازرسی قرار دهند.

ارتش میانمار به بهانه حملات اوت گذشته علیه پرسنل امنیتی، سرکوب گسترده‌ای را به بهانه فرو نشاندن ناآرامی‌ها صورت داد. آنها به نقض‌های حقوق بشری فاحش متهم شدند.

 

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما