تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

عربستان برای اولین بار ۱۰ میلیارد دلار وام می‌گیرد

عربستان سعودی، که با کاهش چشمگیر ذخایر مالی‌اش روبه‌رو شده است، برای نخستین بار از ۲۵ سال پیش، از بانک‌های جهانی وام می‌گیرد.
رویداد24- عربستان سعودی، که با کاهش چشمگیر ذخایر مالی‌اش روبه‌رو شده است، برای نخستین بار از ۲۵ سال پیش، از بانک‌های جهانی وام می‌گیرد.

عربستان سعودی برای نخستین بار بعد از دهه‌ها از بانک‌های جهانی وام می‌گیرد؛ این در حالی است که ذخایر مالی این کشور به دلیل قیمت پایین نفت، به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

روزنامه «فایننشال تایمز» نوشت: عربستان سعودی برای نخستین بار از 25 سال پیش، تلاش می‌کند از برخی بانک‌های جهانی 10 میلیارد دلار وام بگیرد. این اقدام عربستان با هدف حمایت از ذخایر مالی‌اش است که به دلیل پایین آمدن قیمت نفت طی 2 سال اخیر، کاهش یافته است.

این روزنامه انگلیسی خاطرنشان کرد: عربستان، که با پایین آمدن سقف تولید نفت کشورهای تولید کننده نفت مخالف کرد، با توجه به نوسان قیمت نفت در بازارهای جهانی از اواسط سال 2014، حدود 120 میلیارد دلار ضرر کرده است.

فایننشال تایمز افزود: انتظار می‌رود میزان کسری بودجه کل عربستان نسبت به درآمد ملی این کشور طی سال جاری تا 19 درصد افزایش یابد.
منبع: تسنیم
برچسب ها: رویداد24 ، عربستان ، وام
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان