تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
ادامه تنش‌های آمریکا در منطقه؛

انتقال سفارت آمریکا به قدس در میان معترضان/ 40 فلسطینی به شهادت رسیدند

مراسم نمادین انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس در حالی آغاز شده است که جنایات رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان طی امروز به شهادت دست‌کم ۴۰ معترض منجر شده است.
انتقال سفارت آمریکا به قدس در میان معترضان/ 40 فلسطینی به شهادت رسیدند

رویداد۲۴ «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در اسرائیل به حاضران در مراسم افتتاح سفارت واشنگتن در قدس اشغالی، خوشامدگویی کرد و تلاش‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا که قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته و سفارت آمریکا را از تل آویو به قدس انتقال داد، ستود.

«جان سالیوان» معاون وزیر خارجه آمریکا نیز به نوبه خود اظهار داشت، رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت به این شهر «گامی برای برقراری صلح در قدس، منطقه و جهان است».

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا نیز در پیامی به مشارکت‌کنندگان در این مراسم، گفت: «اسرائیل دولتی مستقل است و آن نیز مانند دیگر کشورهای جهان بایستی دارای پایتخت باشد. قدس پایتخت واقعی اسرائیل است.»

ترامپ در عین حال اظهار داشت که واشنگتن کاملا به توافق صلح پایبند است.

اما هزاران فلسطینی غزه از بامداد امروز- دوشنبه- در طول مرزهای باریکه غزه با اراضی اشغالی تظاهرات اعتراضی برگزار کرده‌اند. گزارش شده که دست‌کم ۲۰ هزار فلسطینی در تجمع‌های ساعات اولیه این اعتراض مشارکت کردند.

منابع خبری و بیمارستانی فلسطینی از افزایش شمار شهدا و زخمی‌ها در تظاهرات ساعات اولیه خبر می‌دهند. طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین، دست‌کم طی امروز ۴۰ فلسطینی به شهادت رسیدند. اما به نظر می‌رسد این آمار افزایش یابد.

همزمان خبر می‌رسد که ارتش اسرائیل به بخش شمالی باریکه غزه حمله کرده است.

تظاهرات فلسطینیان غزه از یک ماه و نیم پیش آغاز شده که بدون احتساب شهدای امروز، نیز به شهادت ۵۴ تن و زخمی شدن هزاران تن دیگر از آنها منجر شده بود.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان