تاریخ انتشار: ۰۰:۲۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
با حذف سه باره سوریان در مسابقات انتخابی المپیک؛

محمد بنا و تصمیماتی مهم برای امید طلا در ریو

حمید سوریان برای سومین دفعه متوالی شانس حضور در المپیک را از دست داد و حالا یک شانس باقی مانده است که بنا باید تصمیم بگیرد تا یک بار دیگر او را به سوریان بدهد یا سامان عبدولی.
رویداد24- صبح دیروز حمید سوریان دارنده ۷ مدال طلای جهان و المپیک برای سومین بار متوالی شانس حضور در المپیک را از دست داد و تنها یک شانس دیگر برای او و وزن اول کشتی فرنگی ایران باقی مانده است تا در ریو حضور پیدا کند. سوریان صبح امروز در رقابت های کشتی فرنگی گزینشی المپیک در مغولستان ابتدا آمویان ارمنستانی را با نتیجه ۷ بر ۴ شکست داد تا در دور دوم به مصاف ایوو آنگلوف بلغار و دارنده مدال طلای جهان و اروپا در سال ۲۰۱۳ برود. او در حالیکه یک دقیقه مانده به پایان مبارزه ۴ بر ۲ از حریف پیش بود 7 امتیاز به حریف بلغار داد تا در نهایت نتیجه این مبارزه ۹ بر ۴ به سود آنگلوف شود.

شهریور ماه سال گذشته در حالیکه احد پازاج سرمربیگری تیم ملی را بر عهده داشت، سوریان در مسابقات جهانی لاس وگاس شرکت کرد و در حالیکه این شانس را داشت تا در بین ۶ نفر نخست قرار گیرد و راهی المپیک شود اما با ارائه یک نمایش دور از انتظار از این رقابت ها کنار رفت.

مسابقات گزینشی قزاقستان دومین میدانی بود که سوریان اینبار با سرمربیگری محمد بنا در آن شرکت کرد اما باز هم با ارائه یک نمایش دور از انتظار در همان دور نخست مقابل نماینده نه چندان مطرح ژاپن شکست خورد و با حذف از این رقابت ها برای دومین بار از رسیدن به سهمیه المپیک بازماند.

حالا ایران برای کسب سهمیه وزن 59 کیلوگرم المپیک ریو تنها یک شانس دیگر دارد و آن هم مسابقات انتخابی در استانبول است که نماینده های تمام دنیا در آن حاضر می شوند و تنها کشتی گیرانی که روی سکو می روند شانس حضور در المپیک را پیدا می کنند. این مسابقات ماه آینده برگزار می شود و همین مساله کار محمد بنا را سخت خواهد کرد چرا که وزن کم کردن های پی در پی سوریان دلیلی شد تا او در یک دقیقه 7 امتیاز به حریف بلغار بدهد و به راحتی بازی برده را با باخت عوض کند. در طرف دیگر سامان عبدولی آماده منتظر فرصتی است تا هم خودی نشان دهد و هم سهمیه فرنگی سبک وزن در ریو را زنده کند، کاری که سوریان 3 بار موفق به انجام آن نشد.

المپیک لندن هم کشتی فرنگی ایران در وزن 74 کیلوگرم نماینده ای نداشت و با یک وزن کمتر نسبت به کشتی آزاد راهی بزرگترین رویداد جهان شد، اتفاقی که امیدوار بودند برای ریو نیافتد اما حالا وزن 59 کیلوگرم، وزنی که تمام امیدهای طلا برای آن بود برای کسب سهمیه با چالش سختی رو به رو است. تصمیمات محمد بنا و نمایش نماینده 59 کیلوگرم ایران در استانبول تا حد زیادی می تواند سرنوشت کشتی فرنگی در ریو را تغییر دهد.
منبع: ورزش سه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان