تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

تشکیل هیات نظارت فیفا برای بررسی وضعیت کارگران مهاجر قطر

رویداد۲۴- رییس فیفا اعلام کرد هیاتی از سوی فیفا برای تحت نظر گرفتن شرایط کار در محل‌های ساخت و ساز جا‌م جها‌نی قطر 2023 تشکیل می‌شوند.

به‌ گزارش سایت Inside the games، تشکیل این گروه بعد از اعتراضات شدید سازمان عضو بین‌الملل و انجمن‌های حقوق بشر صورت گرفت.

اعتراضات حاکی از آن است که کارگران مهاجر در قطر وضعیت خوبی ندارند و حقوق آنها رعایت نمی‌شود.

فیفا در بیانیه‌ای اعلام کرد: جیانی اینفانتینو بعد از سفر دو روزه به قطر امروز اعلام کرد که گروهی برای تحت نظر گرفتن شرایط کار در استادیوم‌های جا‌م جها‌نی قطر تشکیل می‌شود.

آمارها نشان داده است که از سال 2010 حدود 1200 نفر جان خود را از دست دادند. اینفانتینو در این باره گفت: در طی چند هفته‌ اخیر من بحث‌هایی درباره فیفا و حقوق بشر داشته‌ام و اقداماتی که توسط کمیته‌ عالی انجام شده را مشاهده کرده‌ام. مطمئنا هستم که راه درستی را انتخاب خواهیم کرد. هنوز چالش‌هایی وجود دارد.

یکی از مسئولان سازمان عضو بین‌الملل بعد از منتشر شدن این خبر گفت: بالاخره به نظر می‌رسد که فیفا بیدار شده و می‌خواهد اقداماتی را انجام دهد. جا‌م جها‌نی 2022 بر روی خون، عرق و اشک ساخته می‌شود. عضو بین‌الملل پیش از این نشان داده است که حقوق بشر در استادیوم خلیفه رعایت نمی‌شود و باید اقدامات لازم انجام شود. موارد مشاهده شده نشان می‌دهد که وضعیت بد کارگران تنها در استادیوم خلیفه نیست بلکه در تمامی فعالیت‌های مربوط به این مسابقات چنین مساله‌ای وجود دارد و باید به آن رسیدگی شود.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان