تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۷

نشاط و سلامت اجتماعی در دستور کار شورای اجتماعی کشور قرار گرفت

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: بهبود وضعیت زندگی کودکان ساکن محلات حاشیه‌نشین جزو اولویت‌های سازمان امور اجتماعی است.

رویداد۲۴-رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: بهبود وضعیت زندگی کودکان ساکن محلات حاشیه‌نشین جزو اولویت‌های سازمان امور اجتماعی است.تقی رستم‌وندی در یکصد و یکمین جلسه شورای اجتماعی کشور که در وزارت کشور برگزار شد، بیان داشت: رویکردهای فردی نمی‌تواند به تنهایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشد. بنابراین رویکردهای ایجابی، نشاط اجتماعی و سلامت در دستور کار شورا در دو هفته آینده خواهد بود.

او در ادامه تاکید کرد که برنامه‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی در حال پیگیری است و دستگاه‌ها در حال تدوین اولویت‌های کاری در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در ادامه با اشاره به اینکه شورای اجتماعی از اعضای خود انتظار دارد که اقدام فوق العاده را تحقق بخشند، اظهار داشت: بنابراین جلسه امروز به مشخص کردن حدود اقدام فوق العاده اختصاص یافت و اولویت‌های گذشته بار دیگر مرور شد.

او در ادامه گفت: بهبود وضعیت زندگی کودکان ساکن محلات حاشیه‌نشین جزو اولویت‌های سازمان امور اجتماعی است. همچنین دسترسی به مشاوره‌های روان‌شناختی و آموزش مهارت‌های زندگی طی سه سال اول زندگی زوجین جزو اولویت‌های این سازمان است.

او در ادامه تاکید کرد که در حوزه کودکان کار، کودکان خیابانی و تکدی‌گری نیز اولویت‌های مورد بحث بررسی شده‌اند.

وندی به گزارش سازمان برنامه و بودجه در خصوص اعتبارات حوزه آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان به سازمان امور اجتماعی تعلق گرفته است. همچنین دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز در ۶ دستگاه دیگر که به طور مستقیم با آسیب‌های اجتماعی در ارتباط هستند اعتبار داده شد و اینکه چه میزان از این اعتبارات تخصیص داده شود و به دستگاه‌ها برسد بستگی به وضعیت اقتصادی کشور دارد.

او در ادامه گفت: ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار به سازمان امور اجتماعی اختصاص داده شد که از این میزان حدود ۲۵۰ میلیارد تومان در حوزه حاشیه‌نشینی به صورت اعتبار تملک دارایی است و ۲۰۰ میلیارد تومان آن هم به صورت هزینه‌ای و جاری استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در ادامه گفت:‌ علاوه بر این هفت دستگاه ۱۴ نهاد دیگر در کشور فعالیت می‌کنند که به طور غیرمستقیم با مقوله‌های اجتماعی در ارتباط هستند و حدود ۳۷ هزار میلیارد تومان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به دستگاه‌ها اختصاص پیدا کرده و باید تلاش کنیم بخش مهمی از این اعتبارات با هدفگیری آسیب‌های اجتماعی هزینه شود.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان