تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

اپلیکیشن جدید اپل برای کنترل بیشتر فرزندان

کمپانی اپل، در جریان رویداد WWDC ۲۰۱۸، امکان کنترل میزان استفاده کودکان از گوشی را به کمک اپلیکیشن Screen Time فراهم کرد.
اپلیکیشن جدید اپل برای کنترل بیشتر فرزندان


رویداد۲۴شرکت اپل در جریان رویداد توسعه دهندگان WWDC 2018 این شرکت اعلام کرد در ماه ژانویه دو نامه از گروه سهام‌داران اپل و سازمان بازنشستگی معلمان در کالیفرنیا مبنی‌بر افزایش میزان کنترل و نظارت والدین بر استفاده کودکان از تلفن‌های هوشمند دریافت کرده است. طبق اعلام اپل این نامه‌ها بر تحقیقات انجام شده کارشناسان در مورد ارتباط استفاده کودکان از دستگاه‌های الکترونیکی و اثرات منفی آن بر سلامت روان، تمرکز، خواب و همدلی با دیگران دلالت دارد.

گفتنی است در اطلاعاتی که از مطالعه رابطه میزان استفاده نوجوانان از گوشی موبایل و احتمال خودکشی منتشر شده است می‌توان دریافت در افرادی که به میزان ۳ ساعت یا بیشتر از تلفن همراه استفاده می‌کنند احتمال خودکشی و بروز رفتارهای ناهنجار اجتماعی به میزان زیادی افزایش می‌یابد.

همین امر سبب شده تا کمپانی اپل با به‌روزرسانی ویژگی کنترل فرزندان در نسخه جدید سیستم عامل iOS، ویژگی‌های جدیدی را برای والدین فراهم کند. گفتنی است در اپلیکیشن جدید Screen Time والدین قادرند تا میزان استفاده فرزندان خود را از تلفن همراه تعیین کنند. در این اپلیکیشن والدین می‌توانند میزان کنترل را براساس سن فرزندان مشخص کنند. همچنین در اپلیکیشن یاد شده امکان مشاهده میزان استفاده فرزندان از گوشی موبایل نمایش داده می‌شود و والدین با کمک ویژگی downtime می‌توانند میزان استفاده فرزندان را محدود کنند.

همچنین والدین با کمک ابزارهای کنترلی در تنظیمات سیستم عامل می‌توانند نوع استفاده و امکان انتخاب نمایش محتوا را برای فرزندان خود مشخص کنند. برای مثال والدین با مشخص کردن سن فرزند و نوع محتوای آموزشی یا بازی قادرند تا استفاده کودکان را به‌طور کامل در اختیار بگیرند. ناگفته نماند اپل در نسخه جدید سیستم عامل موبایلی خود درصدد تفکیک محتوا و استفاده افراد بسته به سن آن‌هاست تا در آینده شاهد ناهنجاری و رفتارهای نامناسب در کودکان نباشیم.
منبع: زومیت
برچسب ها: اپل ، ios
نظرات شما
پیشخوان