تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
موسوی لارگانی درگفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح کرد؛

پنهان‌کاری و ابهام درباره بیمه هواپیمای یاسوج/ بیمه ایران جوابگوی خانواده‌های قربانیان باشد/ پرواز خلاف قانون بوده است

نماینده مردم استان اصفهان از وضعیت مبهم و پنهان‌کاری در مورد وضعیت بیمه هواپیمای تهران یاسوج انتقاد می‌کند و می‌گوید: اگر هواپیما بیمه بوده، شرکت بیمه‌گر یعنی بیمه ایران جوابگوی مطالبات مردم باشد و اگر هم هواپیما بیمه نبوده، هواپیمایی آسمان مقصر است که بدون بیمه اجازه پرواز به هواپیما داده است.
درصورت حل نشدن موضوع بیمه ATR مجلس ورود می‌کند/ موضع‌گیری مجلس به سربرگ‌های بدون نام بیمه
رویداد۲۴ اخبار و حاشیه‌های مربوط به سقوط هواپیمای شرکت آسمان همچنان ادامه دارد. تردیدهای نمایندگان مجلس نسبت به بیمه هواپیما یا توزیع فرم بیمه سربرگ رسمی به خانواده قربانیان، آخرین حاشیه‌هایی است که از این سانحه دلخراش به گوش رسیده است.

پیش از این غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته بود که پس از سقوط هواپیما با محسن پورکیانی مدیرعامل بیمه ایران تماس گرفته‌ام و گفته‌ام می‌دانم هواپیما بیمه نیست!

تاجگردون همچنین خبر داده بود که به حسین علایی رییس هواپیمایی آسمان هم این نکته را گفته است. نکته‌ای به گفته نماینده کهگیلویه و بویراحمد به علی ربیعی وزیر کار نیز گفته شده و تاکید شده که موضوع در مجلس پیگیری می‌شود و نمایندگان از حق مردم کوتاه نمی‌آیند.

مشکل وضعیت بیمه‌ای هواپیما و تردید بر بیمه بودن هواپیما، باعث شده گلایه نمایندگان مجلس را به دنبال داشته باشد. آنچنان که حجت‌الاسلام ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در گفت‌وگو با رویداد۲۴ به شدت از ابهام در مورد بیمه هواپیمای سقوط کرده انتقاد داشته باشد.

درباره بیمه هواپیما پنهان‌کاری می‌کنند

موسوی لارگانی درباره توزیع فرم بیمه بدون سربرگ بیمه ایران به خانواده‌های قربانیان گفت: اینکه سربرگ‌های بدون نام و نشان بیمه‌گر به خانواده‌های قربانیان داده می‌شود و اکثریت خانواده‌ها از اینکه کدام شرکت بیمه‌ای مسئول پرداخت دیه است اطلاعی ندارند، بسیار نامناسب است زیرا سربرگ‌های بدون عنوانی هیچ اعتباری ندارد و اصلاً معلوم نیست از میان این همه شرکت‌های بیمه‌ای، فرم متعلق به کدام شرکت است لذا همین ابهامات و پنهان‌کاری‌ها بیمه بودن هواپیما را با ابهام مواجه می‌کند.

بیمه ایران سریعا شرایط مناسب را برای خانواده‌ها فراهم کند

خانواده‌های قربانیان در گفت‌وگو با رویداد۲۴ از پاسکاری شدن میان سازمان‌های مختلف و عدم رسیدگی به مشکلاتشان به ستوه آمده و اعلام کرده‌اند از این به بعد وکیل مطالباتشان را پیگیری خواهد کرد. این درحالی است که لارگانی با انتقاد از رویه بیمه ایران و هواپیمایی آسمان که موجب سردرگمی خانواده‌های قربانیان شده، می‌گوید: بیمه ایران موظف است در اسرع وقت شرایط را برای خانواده‌های قربانیان فراهم کند.

موسوی لارگانی می‌گوید: اگر هواپیما بیمه بوده، شرکت بیمه‌گر یعنی بیمه ایران باید جوابگوی مطالبات مردم باشد و اگر هم هواپیما بیمه نبوده، شرکت هواپیمایی آسمان مقصر است که بدون بیمه اجازه پرواز به هواپیما داده است.

او ادامه داد: اصولاً ماهیت بیمه اینگونه است که حق بیمه دریافت کند تا در وقوع بروز حادثه خسارات را جبران کند. ضمن اینکه وظیفه خانواده‌ها نیست که به دنبال حق و حقوق خود باشند.

پرواز هواپیما بدون بیمه خلاف قانون بوده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: همه کسانی که دراین سانحه دلخراش مسئول هستند، اعم از وزارت راه، وزارت کار، بیمه ایران و هواپیمایی آسمان باید جوابگوی مردم باشند.

لارگانی افزود: قطعاً تمام قربانیان پرواز یاسوج بیمه بودند ضمن اینکه پرواز هواپیمایی که بیمه نداشته خلاف قانون است و اگر این حرف درست باشد و هواپیما بدون بیمه اقدام به پرواز کرده باشد، مطابق قانون بیمه، قانون هواپیمایی کشوری و قانون مجازات اسلامی با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان