تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۰۳ دی ۱۳۹۴

چرا براي انتخابات مجلس ثبت نام كردم؟

مجلس شوراي اسلامي بر اساس قانون اساسي وظيفه قانونگذاري و نظارت يا ديده‌باني قانوني را بر عهده دارد. هرچند در ادوار گذشته شاهد فراز و نشيب‌هاي بسياري در انجام اين دو ماموريت اصلي مجلس بوده‌ايم اما بايد اعلام كرد كه خانه ملت مي‌تواند بيش از اين مطالبات مردمي و ملي را دنبال كرده و بهتر عمل كند.
رویداد24: مردم ايران به هدايت حضرت امام خميني(ره) شوره‌زار سلطنت را با انقلاب اسلامي شخم زدند تا ديگر عرصه مديريت و سياست ايران وابسته به سرانگشت اشاره قدرت‌هاي جهاني نباشد. چه آنكه استعمارگران؛ اين عطارهاي كهنه‌كار تا پيش از پيروزي انقلاب اسلامي با سياست موازنه قدرت، منفعت و مصلحت خود را در ايران دنبال مي‌كردند و نظام پهلوي هم اراده و شهامتي براي كاهش ضريب نفوذ آنان نداشت. با پيروزي انقلاب اسلامي و تاكيد امام راحل، مديريت نظام جمهوري اسلامي متعلق به همه ايرانيان اعلام شد. از همين رو مجلس شوراي اسلامي در نظام سياسي ايران از اهميت ويژه و بالايي برخوردار بوده است، چرا كه مجلس مركز ثقل و محل به ظهور رسيدن اراده ملت براي قانونگذاري و نظارت بر اجراي مجريان است. اينكه حضرت امام فرمودند مجلس در راس امور است بي‌ترديد اشاره مبرهن به نقش و جايگاه مردم براي اداره سكان مديريت كشور داشته است تا توده‌ها با انتخاب نمايندگان‌شان بتوانند مطالبات حقوقي‌شان را قانوني كنند. همين است كه مجلس شوراي اسلامي محل اصلي تصميم‌گيري‌ها، قانونگذاري‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي كلان كشور است و چراغ هدايت دولت در مقام مجري. از همين رو مجلس به عنوان خانه همه ملت، پايگاه اساسي و مشاركت مردم در تصميم‌گيري‌ها و مظهر اراده ملي است. مجلس شوراي اسلامي بر اساس قانون اساسي وظيفه قانونگذاري و نظارت يا ديده‌باني قانوني را بر عهده دارد. هرچند در ادوار گذشته شاهد فراز و نشيب‌هاي بسياري در انجام اين دو ماموريت اصلي مجلس بوده‌ايم اما بايد اعلام كرد كه خانه ملت مي‌تواند بيش از اين مطالبات مردمي و ملي را دنبال كرده و بهتر عمل كند. چنانچه اگر مجلس شوراي اسلامي را به عنوان يكي از قواي سه گانه به مثابه ماشيني فرض كنيم كه كاركردي دارد و سرعتي بايد براي استعداد و آمادگي اين ماشين در نظر بگيريم و سرعت و كار ماشين را با دستگاه موتور خودش مقايسه كنيم نه با ماشين‌هاي از كار افتاده و اسقاط و موتورهاي بدون بنزين و خراب. مجلس شوراي اسلامي از آن روزي كه تاسيس شده به حركتش ادامه داده اما به واقع در بسياري از مواقع نتوانسته همچون ماشيني با موتور سالم با سرعت خوبي حركت كند. از همين رو به نظر مي‌آيد كه به ترميم موتور محركه مجلس شوراي اسلامي نياز است. اين موتور محركه هم بي‌شك مغزهاي زنده، باهوش، افراد پركار، وطن‌دوست، غيروابسته به كانون‌هاي قدرت، علاقه‌مند به توسعه و پيشرفت كشور، صادق، امانتدار، شجاع، شايسته، صاحب تحليل، آشنا با مشكلات و مطالبات مردم، متعبد به ارزش‌ها و متعهد به بهبود زندگي مردم است.


هر چند در سه دوره گذشته انتخابات مجلس به دلايل متعدد و متكثري افراد بسياري كه چنين مولفه‌ها و پارامترهايي را دارند از حضور در انتخابات محروم شدند كه همين محروميت هم حضور حداكثري مردم در پاي صندوق‌هاي راي جلوگيري كرد اما حالا به نظر مي‌رسد كه فرمايش مقام معظم رهبري پيش از انتخابات رياست‌جمهوري سال ٩٢ با عنوان حق‌الناس بودن آرا، سرلوحه تمام نهادهاي مسوول انتخابات قرار گرفته است و بر همين اساس بايد اميدوار بود كه ايرانيان شاهد حضور افرادي خواهند بود كه تلاش خواهند كرد تا با حضورشان اصلاحات اساسي را در خانه ملت دنبال كنند تا موتور محركه مجلس، جاني دوباره بگيرد و هماني شود كه منطبق بر خواست و اراده اكثريت ايرانيان است. از همين رو با نيت قرب الي الله و بر اساس حكم قرآني لايكلف ‌الله نفسا الي وسعا راهي وزارت كشور شده و براي انتخابات مجلس دهم كانديدا شدم تا كه شايد توشه و توان و تجربه‌ام در چهار دوره نمايندگي مجلس و ١٣ سال ديده‌باني رسانه‌اي به كار ملك و ملت آيد. هر چند در تمامي اين سال‌ها مفتخر به سربازي نظام و مردم بوده‌ام اما وظيفه خود مي‌دانم كه اين انباشت تجربه‌اي كه كارنامه مديريتي، سياسي و رسانه‌اي‌ام را ساخته به همراه ديدگاه‌ها و برنامه‌هايم براي مجلس دهم در معرض انتخاب افكار عمومي قرار دهم. از همين رو اعلام مي‌كنم كه با توجه به موقعيت حساس كشور، ضرورت همراهي با دولت منتخب در راستاي بهبود وضعيت زندگي اقتصادي مردم و بررسي كاستي‌هاي موجود قانوني در نظام پارلماني كه متاسفانه گرفتار برخي رفتارهاي افراطي شده تلاش خواهم كرد تا مفروض بر كسب آراي مردم و حضور در مجلس دو كارويژه و ماموريت مهم را دنبال كنم. اصلاح برخي قوانين مجلس در تمامي حوزه‌ها و وضع قوانيني را كه به بهبود وضعيت زندگي اقتصادي آحاد ملت منجر خواهد شد در اولويت كاري‌ام قرار دهم. از سوي ديگر با توجه به سابقه فعاليت ١٣ ساله در مديريت روزنامه «اعتماد» و ديده‌باني رسانه‌اي كه منجر به ارتباطي مستمر و بي‌واسطه با اقشار گوناگون مردم و مطالبات رنگين‌كماني آنان شده تلاش خواهم كرد به عنوان نماينده مردم در مجلس دهم و عضوي از اهالي رسانه‌اي كشور در راستاي تقويت رسانه‌هاي مستقل و آزاد گام بردارم، چه آنكه با افزايش قدرت مطبوعات و رسانه‌هاي آزاد و مردمي نه تنها فاسدان و مفسدان سياسي و اقتصادي زير ذره‌بين نگاه ملي رفته كه مصالح نظام به نحوي درست به مردم منتقل شده و بالعكس مطالبات مردم به گوش حاكميت مي‌رسد و به راحتي از وقوع بسياري از مفاسد و كژي‌ها و خرابي‌ها جلوگيري خواهد شد. تجربه ١٣ ساله مديريت روزنامه «اعتماد» به من آموخته كه افزايش قدرت رسانه‌هاي مكتوب و غيرمكتوب و حمايت‌هاي قانوني از تلاش‌هاي آنان مي‌تواند ماشين پارلمان و نظام را در پيچ‌هاي تند و خطرناك حفظ كند. از سوي ديگر با توجه به شرايط خطير كشور كه با رنج‌آفريني‌هاي برخي گروه‌هاي افراطي حساس‌تر از هميشه شده تلا ش جهت خارج كردن ابتكار و ميدان‌داري از دست افراطي‌ها يك تكليف انقلابي و ملي است. تا تثبيت اعتدال و بازگشت اصلاحات تنها يك قدم باقي مانده است، اگر همه ما روز هفتم اسفند عليه افراطي‌ها قيام كنيم و دكمه تغيير تركيب مجلس را بفشاريم.

منبع: روزنامه اعتماد
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان