تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
ملی پوشان مقابل اسپانیا چگونه بودند؟

معدل 9 بازیکنان ایرانی در روز شانس اسپانیا/ طارمی بهترین بازیکن، آزمون ضعیف‌ترین

تیم‌ملی فوتبال ایران در یک روز به یادماندنی و در شرایطی که مستحق کسب امتیاز در دیدار مقابل اسپانیا بود، با یک گل شکست خورد تا جام‌جهانی را همچنان پرامید دنبال کند.
بازیکنان تیم ملی زیر ذره‌بین/ طارمی بهترین بازیکن، آزمون ضعیف‌ترین

رویداد۲۴ در پایان مسابقه تیم ملی ایران و اسپانیا در مسابقات گروه دوم جام جهانی وب‌سایت‌های مختلف دنیا به آنالیز عملکرد بازیکنان تیم‌ملی در طول 90 دقیقه پرداخته‌اند.

سردبیر مارکای اسپانیا نوشت: هر تیم به همان سبکی که می تواند و قابلیتش را دارد بازی می کند. کی روش تیمی برای نباختن ساخته و این میسر نمی شود مگر با عدم دریافت گل. ایران کی روش مثل یک صخره است و هر از چند گاهی نیز این قابلیت را دارد که حریفش را به ترس و وحشت بیندازد.

اسپانیا این را می دانست اما تماشای بازی ایران از تلویزیون یک چیز است و تجربه کردن آن درون زمین، چیزی دیگر. اسپانیا امشب برابر ایران به بیهوده ترین شکل ممکن بازی کرد. مثل کسی که حفره ای می کند، آن را دوباره پر می کند و بار دیگر شروع به کندن می کند.

حملات از راست بد، از مرکز زمین بدتر و از سمت چپ اصلا خطری ایجاد نمی شد. این کار همینطور تکرار می شد. در مقابل اما یازده بازیکن شجاع و غیر قابل نفوذ ایران حضور داشتند که کتاب شان را از بر بودند. کتاب ایران تنها یک سرفصل داشت، ایجاد لایه های دفاعی متعدد سازمان یافته، بدون توجه به اینکه مابقی دنیا چه فکری در موردشان می کنند.

داشتن یک دنیا اعتماد به نفس، به ایرانی ها کمک کرده بود تا بدون کوچکترین اضطرابی، ماموریت خود را انجام دهند.

بدترین اسپانیا

اسپانیا این سبک بازی ایران را می دانست و آن را از قبل از بازی پذیرفته بود ولی از کمبود منابع برای شکست تاکتیک ایران رنج می برد. سانتر از مرکز زمین کم بود. خلاقیت های انفرادی به ندرت دیده می شد و تنها یک گل اتفاقی از دیگو کاستا روی ریباند بود که به داد لاروخا رسید.

معدل 9 بازیکنان ایرانی در روز شانس اسپانیا/ طارمی بهترین بازیکن، آزمون ضعیف‌ترین

 علیرضا بیرانوند (9 از 10)


ورزش سه نیز در گزارشی نوشت: دروازه‌بان تیم ملی امشب باید برای مصافی آماده می شد که از ماه ها قبل حواشی زیادی را در خصوص آن تجربه کرده بود. بیرانوند مدتها بود که انتظار جدال با بزرگان دنیا از جمله اینیستا، کاستا و ایسکو را می کشید؛ اما بر خلاف بسیاری شوخی هایی که از قبل با بیرانوند و تقابلش با بهترین های اسپانیا می شد، او امشب در زمین مسابقه عملکرد فوق العاده ای داشت و بسیار مطمئن ظاهر شد. بیرانوند در خروج ها مطمئن بود، ضربات از راه دور بازیکنان حریف را به خوبی مهار کرد و فقط در صحنه ای که توپ به صورت تصادفی به دیگو کاستا برخورد کرد، موفق به مهار توپ نشد.

معدل 9 بازیکنان ایرانی در روز شانس اسپانیا/ طارمی بهترین بازیکن، آزمون ضعیف‌ترین

 رامین رضائیان (8 از 10)

رامین رضاییان امشب شب خوبی را پشت سر گذاشت و شاید اگر او روی تک گل اسپانیا آن اشتباه را انجام نمی داد، می توانست حتی بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد. رضاییان امشب در دفاع نمایش خوبی داشت اما شانس بود که در دقیقه 54 دفع توپ او به پای دیگو کاستا برخورد کرد و وارد دروازه تیم ملی شد تا یکی از خوش اقبالانه ترین گل های این دوره از جام جهانی رقم بخورد. البته اگر قبول کنیم که رامین رضاییان روی گل اسپانیا مقصر بود او چند دقیقه بعد به زیبایی ضربه بازیکن حریف را دراز کش از روی خط بیرون کشید تا اگر یک گل به حریف داد، یک گل هم برای تیم ملی بخرد. رضاییان بعد از گل دفاع را رها کرد و در چند صحنه هم به زیبایی از سمت راست نفوذ کرد اما فرارهای او منجر به ایجاد موقعیت نشد.

مرتضی پورعلی‌گنجی (8 از10)

یکی از عناصر دفاعی ایران در این بازی مرتضی پورعلی‌گنجی بود که همراه با سیدمجید حسینی در قلب دفاع تیم ملی ایران قرار گرفت و عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت. شماره هشت تیم ملی ایران در نیمه اول مسابقه یک موقعیت حساس اسپانیا را دفع کرد و مانع بازگشایی دروازه ایران شد. وی در این صحنه با تکل به موقع خود شوت داوید سیلوا را به کرنر فرستاد و موقعیت خطرناک ماتادورها را از بین برد. پورعلی در صحنه گل اسپانیا موفق به مهار کاستا نشد والا می‌توانست نمره به مراتب بالاتری بگیرد.

مجید حسینی (9 از 10)

مجید حسینی در بازی امشب نمایش کم نقصی داشت و خیلی بعید است که کی روش در بازی با پرتغال دست به جایگاه او در ترکیب اصلی بزند. مجید حسینی جوان ترین بازیکن تیم ملی است که با توجه به مصدومیت روزبه چشمی در بازی با اسپانیا وارد ترکیب شد و روز فوق العاده ای را هم پشت سر گذاشت. شاید قبل از این بازی خیلی ها نگران نبردهای هوایی مدافعان تیم ملی برابر دیگو کاستا بودند اما مجید حسینی که مدافعی با قدرت بدنی بالا محسوب می شود تقریبا در تمام جدال های تن به تن برابر او موفق بود. حسینی امشب در سن 21 سالگی و البته در روز تولدش بازی خوبی به نمایش گذاشت که دیگر خیلی سخت می توان فکر کرد که کی روش دست به جایگاه او در ترکیب اصلی بزند.

احسان  حاج‌صفی (8.5 از 10)

حاج صفی برای دومین مرتبه پس از اینکه مدت ها به عنوان هافبک میانی به کار گرفته می شد، در دیدار باربر اسپانیا با بازوبند کاپیتانی وارد زمین شد تا 96 امین بازی ملی خود را ثبت کند. حاج صفی در نیمه اول مانند سایر بازیکنان موفق شد وظایف خود را با تمام وجود انجام دهد. ملی پوش سابق سپاهانی ها که تنها نماینده این تیم در تیم ملی بود، در دقایق میانی نیمه اول با آسیب دیدگی  از ناحیه همسترینگ پا مواجه شد و با این وجود تا اواسط نیمه دوم نیز در میدان بود ولی مصدومیت اجازه نداد تا پایان در کنار تیم باشد. در مجموع نمایش حاج صفی در دفاع خوب بود و در حمله نیز هر با سرعت خود برای مدافعین اسپانیا خطرساز شد.

معدل 9 بازیکنان ایرانی در روز شانس اسپانیا/ طارمی بهترین بازیکن، آزمون ضعیف‌ترین

امید ابراهیمی (8.5 از 10)

امید ابراهیمی که به واسطه نمایش بی نقص و خوبش مقابل مراکش در این دیدار نیز به ترکیب اصلی تیم ملی راه یافته بود، بازهم با یک بازی جانانه و ایثارگرانه در خدمت تیم بود. او در تمام نبردهای تن به تن مقابل اسپانیایی ها با تمام توان مبارزه کرد و نقش مهمی در تخریب بازی حریف داشت. ابراهیمی سعی می کرد با دوندگی ها ی بی امان خود بازیکنان صاحب توپ حریف را تحت فشار گذاشته و اجازه بازی سازی را از آنها بگیرد.

معدل 9 بازیکنان ایرانی در روز شانس اسپانیا/ طارمی بهترین بازیکن، آزمون ضعیف‌ترین

سعید عزت اللهی (8 از 10)

سعید عزت اللهی بعد از یک بازی غیبت مقابل مراکش برابر اسپانیا به ترکیب تیم ملی بازگشت و در مرکز زمین مثل همیشه نقش محوری داشت. او که در این بازی کنار امید ابراهیمی دو هافبک دفاعی ما را تشکیل می دادند، در اکثر صحنه هایی که اسپانیایی ها حمله می کردند، به کمک خط دفاعی آمد. او حتی روی یک ضربه ایستگاهی توپ را وارد دروازه حریف کرد که توسط داور مردود اعلام شد. تنها اشتباه عزت‌اللهی روی گل اسپانیا صورت گرفت که شاید باید در آن لحظه بهتر عمل می کرد اما مغلوب هوش بالای اینیستا شد. 

وحید امیری (8.5 از 10)

بازیکن تکنیکی و چپ پای تیم ملی یکی از به یاد ماندنی‌ترین صحنه‌های تاریخ جام جهانی را برای ایرانی‌ها رقم زد. صحنه‌ای که شاید تا چند سال در برنامه‌های فوتبالی استفاده شود و در ذهن تک تک ایرانی‌ها باقی بماند. او تونلی استثنایی از بین دو پای پیکه باز کرد و ادامه سانتری تماشایی انجام داد که این موقعیت با بدشانسی کامل از بالای دروازه به بیرون رفت. امیری در بازی مقابل ستاره‌های اسپانیا نمایش درخشانی از خود نشان داد و بی شک جز دو بازیکن برتر ایران بود. شماره 19 تیم ملی در این دیدار با اتکا به سرعت و تکنیک خود علاوه بر اینکه حضوری به موقع در دفاع داشت و بازیکن روی دست خود را به خوبی پوشش می‌داد، در ضد حمله‌های تیم ملی هم موقعیت  بسیار خوبی برای آزمون و طارمی به وجود آورد که با بدشانسی از بین رفت. البته او روی گل اسپانیا اندکی تقصیر داشت که این مساله نمره ممتاز او را کم می‌کند. 

کریم انصاری فرد (8 از 10)

مهاجمی که در لیگ یونان عملکرد خوبی در زمینه گلزنی داشته، در تیم کارلوس کی روش چند ماهی است که به عنوان هافبک به بازی گرفته می شود. کریم امشب پخته تر از بازی های قبلی ظاهر شد و در میانه میدان مقابل هافبک های فوق العاده حریف شب خوبی را سپری کرد. انصاری فرد یکی از مهم ترین موقعیت های ایران را هم داشت که ضربه تماشایی او با کمترین فاصله از کنار دروازه به بیرون رفت. انصاری‌فرد همچنان از بازیکنان کلیدی تیم کی‌روش خواهد بود. 

معدل 9 بازیکنان ایرانی در روز شانس اسپانیا/ طارمی بهترین بازیکن، آزمون ضعیف‌ترین

 مهدی طارمی (9.5 از 10)

مهدی طارمی مهاجم تیم ملی ایران در بازی برابر اسپانیا توسط کارلوس کی روش در پست وینگر سمت راست به بازی گرفته شد و در حالی که تا به حال در این پست بازی نکرده بود یکی از بهترین بازیکنان زمین بود و بارها توانست با حرکات منحصر به فرد خودش برای تیم ملی موقعیت بسازد. طارمی در این بازی بسیار موثر ظاهر شد و به خصوص در نیمه دوم مرد اصلی حملات ایران بود. حتی در صحنه ای که منجر به گل ایران شد، طارمی بود که توانست از اینیستا خطا بگیرد. طارمی که بارها دفاع اسپانیا را آزار داد با نمایش امشب این شانس را دارد که به یک تیم خوب اروپایی منتقل شود. 

 سردار آزمون (5 از 10)

مهاجم نوک تیم ملی ایران امشب بازی چندان خوبی را پشت سر نگذاشت. در شبی که تیم ایران عمدتا در زمین خودی بود و تحت فشار بازیکنان حریف قرار داشت، موقعیت زیادی به سردار آزمون نرسید تا بتواند در مقابل دروازه اسپانیا خودی نشان دهد. انتظارات از سردار در ورزشگاهی که بارها در آن به میدان رفته بود، بیشتر از این بود ولی او فرصت دارد تا در مقابل پرتغال این دو بازی سپری شده را به دست فراموشی بسپارد.

 میلاد محمدی (بدون نمره)

پیش از جام جهانی انتظار می رفت که محمدی در ترکیب اصلی تیم ملی حضور داشته باشد، اما این بازیکن سرعتی و جنگنده با صلاحدید کی روش روی نیمکت نشست و با مصدومیت حاج صفی بود که اولین جام جهانی خود را تجربه کرد. مدافع چپ تیم گروژنی روسیه در دقیقه 69 وارد زمین شد و در تمام درگیری ها با بازیکنان تیم ملی اسپانیا نمایش خوبی داشت و اجازه هنرنمایی به آنها را نداد؛ البته محمدی در حملات نتوانست در 20 دقیقه ای که در زمین حضور داشت، حرکت موثری انجام دهد ولی با نمایش خوبی که در خط دفاعی داشت، می فهمیم که کی روش واقعا تفکرات پیچیده ای دارد.

 علیرضا جهانبخش (بدون نمره)

بهترین بازیکن ایرانی فصل اخیر لیگ های اروپایی در جام جهانی به دنبال ادامه درخشش های خود در عرصه ملی بود. او در بازی مراکش فیکس بازی کرد و به نظر می رسید که در برابر اسپانیا هم از ابتدا به میدان برود؛ اما مصدومیت احتمالی یا هر دلیل دیگری باعث شد که جهانبخش نتواند مقابل اسپانیا در ترکیب فیکس ایران قرار بگیرد. او از حوالی دقیقه 75 جای کریم انصاری فرد را در زمین گرفت اما در پست اصلی اش بازی نکرد.

 سامان قدوس (بدون نمره)

قدوس بازیکنی بود که در این بازی کمترین فرصت بازی را به دست آورد و دقیقه 86 به جای ستاره میدان یعنی وحید امیری به زمین رفت. قدوس در رویای این بود که مانند بازی مقابل مراکش حضوری خاطره انگیز را به عنوان یار تعویضی تجربه کند اما در این بازی بسیار دشوار، آن خاطره تکرار نشد.

گزارش تصویری این دیدار را از این لینک مشاهده کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
1
ایران با بازی خوبش خودش را به اسپانیا ثابت کرد اما حیف که باختیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
1
3
فقط طارمی عالییییییییییییییییییی بودی خیلی گلی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
0
1
عشق بیرانون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
0
1
عشق بیرانوند
نظرات شما
پیشخوان