تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۷
رستگاری در دقیقه 90

پیروزی سخت برزیل مقابل کاستاریکا/ حذف زودهنگام یاران کیلور ناواس

ستاره‌های سلسائو بعد از حملات فراوان موفق شدند در دقایق پایانی دو بار دروازه کاستاریکا را باز کنند و به نخستین برد در جام جهانی برسند.
رویداد۲۴ تیم ملی برزیل در بازی اول جام جهانی 2018 حملات زیادی روی دروازه سوئیس داشت و بارها در آستانه پیروزی قرار گرفت، اما در نهایت به تساوی یک بر یک رضایت داد تا شروع نه چندان خوبی در این رقابت‌ها داشته باشد؛ نمایش هجومی ستاره‌های برزیلی امروز هم برابر کاستاریکا ادامه داشت ولی آنها تا دقیقه 90 نتوانستند دروازه کیلور ناواس که روز درخشانی داشت را باز کنند، اما بالاخره در دقایق تلف شده توانستند دو گل توسط کوتینیو(1+90) و نیمار(7+90) بزنند و در گروه E به امتیاز 4 برسند.

در این گروه تیم‌های ملی صربستان و سوئیس که امشب در دومین بازی جام جهانی خود مقابل هم قرار می‌گیرند به ترتیب سه و یک امتیازی هستند و کاستاریکا که چهار سال قبل شگفتی‌ساز جام جهانی و صدرنشین گروه مرگ در تقابل با اروگوئه، ایتالیا و انگلیس بود، حالا با دو باخت متوالی برابر صرب‌ها و برزیل حذف زودهنگامی از جام جهانی 2018 داشت.

جام جهانی 2018 روسیه؛ گروه E
جمعه: 97/04/01 ؛ ساعت 16:30
استادیوم: سن پترزبورگ/ تماشاگر:
داور: بیورن کویپرس(هلند)؛ کمک‌ها: ساندر فن روکل، اروین زنیسترا و دمیر اسکومینا(اسلوونی)/ کمک داور ویدئویی: دنی ماک‌کلی(هلند)

تیم ملی برزیل
آلیسون بکر، تیاگو سیلوا، میراندا، فاگنر، مارسلو، کاسمیرو، پائولینیو(68- روبرتو فیرمینو)، ویلیان(46- داگلاس کاستا)، نیمار جونیور، فیلیپ کوتینیو و گابریل ژسوس(2+90- فرناندینیو).
سرمربی: تیته

تیم ملی کاستاریکا
کیلور ناواس، جانی آکوستا، جان کارلو گونسالس، اسکار دوارته، کریستین گامبوا(76- فرانسیسکو کالوو)، بریان اوبیدو، داوید گوژمان(84- یلتسین تخدا)، سلسو بورخس، جان ونگاس، برایان روئیس و مارکو اورینیا(54- کریستین بولانیوس).
سرمربی: اسکار رامیرس
اخطار
نیمار(81) از برزیل
فیلیپ کوتینیو(81) از برزیل

شرح گل

برزیل 1 - کاستاریکا (1+90: فیلیپ کوتینیو): ارسال سمت چپ مارسلو از سمت را فیرمینو با ضربه سر به ژسوس رساند که مهار ناقص او را کوتینیو از راه رسید و ا شوت تک ضرب تبدیل به گل اول برزیل کرد و ناواس را بالاخره ناکام گذاشت.

برزیل 2 - کاستاریکا 0 (دقیقه 7+90: نیمار): پاس در عرض کاستا از سمت راست محوطه جریمه، نیمار را در مقابل دروازه خالی کاستاریکا قرار داد تا او روی هوا با ضربه تمام کننده گل اول خود در جام جهانی را به ثمر رساند.

لحظات حساس

دقیقه 4: شوت پشت محوطه کوتینیو در چارچوب دروازه صربستان نبود و به اوت رفت.

دقیقه 7: شوت راه دور گامبوا راه به جایی نبرد و با اختلاف زیادی از دروازه برزیل به بیرون رفت.
دقیقه 13: نفوذ سریع گامبوا از سمت راست زمین و پاس کات‌بک او با شوت بورخس همراه شد که ضربه زمینی و بی‌دقت این بازیکن در یک موقعیت عالی گلزنی، راهی به دروازه برزیل نداشت.

دقیقه 26: شوت ویلیام در موقعیت آفساید به ژسوس رسید تا ضربه محکم و گل او که تبدیل به گل شد، حاصلی به همراه نداشته باشد.

دقیقه 28: نیمار نفوذ سریعی روی پاس بلند کاسمیرو به محوطه کاستاریکا داشت که خروج به موقع ناواس مانع از گلزنی او شد.
دقیقه 29: شوت محکم مارسلو از پشت محوطه جریمه ثمربخش نبود و از کنار دروازه کاستاریکا به اوت رفت.
دقیقه 30: کوتینیو قصد داشت مثل دیدار با سوئیس از پشت محوطه جریمه گلزنی کند ولی شوت او با اختلاف به بیرون زده شد.

دقیقه 32: پاس در عمق پائولینیو به نیمار رسید که او بعد از استارت سریع و یک سر توپ چشم‌نواز، دو مدافع کاستاریکا را جای گذاشت و سانتر کوتاهی به تیرک دوم داشت که قبل از رسیدن توپ به ژسوس، برایان اوبیدو  با ضربه سر توپ را از مقابل دروازه به بیرون زد.

دقیقه 39: برزیلی‌ها اعتقاد به خطای پنالتی آکوستا روی پائولینیو بعد از ارسال کرنر داشتند که داور هلندی دتسور به ادامه مسابقه داد.
دقیقه 42: مارسلو بعد از عوض کردن پا و جای گذاشتن و فریب دو مدافع کاستاریکا از پشت محوطه جریمه با پای راست شوت‌زنی کرد که ضربه او ناواس را به دردسر نیانداخت و این دروازه‌بان به راحتی توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 49: ضربه سر ژسوس روی توپ ارسالی کاستار از سمت راست زمین به تیرک افقی دروازه کاستاریکا برخورد کرد و در ریباند هم شوت زمینی کوتینیو را مدافعان کاستاریکا با تکل‌های عالی به کرنر فرستادند تا دروازه تیم‌شان باز نشود.

دقیقه 57: ارسال تند و تیز پائولینیو از سمت راست زمین با شوت نیمار همراه شد که فوق واکنش سریع ناواس فقط یک کرنر نصیب برزیل کرد.
دقیقه 58: باز هم ناواس منجی دروازه کاستاریکا شد و این بار شوت کوتینیو را در اختیار گرفت.

دقیقه 64: شوت پای چپ نیمار مثل دفعات قبل ثمری نداشت تا ناواس در دو مرحله توپ را جمع کند.

دقیقه 71: سانتر نیمار از روی کرنر و ضربه سر خطرناک کاسمیرو را ناواس جمع کرد.

دقیقه 73: موقعیت خراب کردن‌های نیمار برای دومین بازی پیاپی تمامی ندارد و او با شوت فنی بی‌دقتی که در بهترین موقعیت گلزنی روی قوس محوطه جریمه در شرایط تک به تک با ناواس داشت، توپ را به اوت زد.

دقیقه 78: کاستا بعد از استارت سریع از میانه زمین، به ژسوس پاس داد که او با پاس پشت پای عالی نیمار را در موقعیت خوبی قرار داد که ستاره برزیل به دنبال زدن سر توپ به گونسالس بود تا گلزنی کند ولی این مدافع کاستاریکا برخورد با نیمار داشت تا داور خطای پنالتی او را بگیرد و البته بعد از 20 ثانیه با اعلام کمک داور ویدئویی و بازبینی صحنه، از تصمیم خود منصرف شود!

دقیقه 85: شوت فنی کوتینیو از فاصله 30 متری به راحتی در دستان ناواس جای گرفت.

دقیقه 87: ناواس این بار کاسمیرو را ناکام گذاشت و شوت پُر قدرت او از پشت محوطه را جمع کرد.

دقیقه 4+90: پاس به عقب استثنایی کوتینیو، موقعیت عالی گلزنی برای فیرمینو فراهم کرد ولی شوت او در مقابل دروازه کاستاریکا با فاصله زیادی به اوت زده شد.

در حاشیه

حضور فاگنر به جای دانیلو در سمت راست خط دفاعی تیم برزیل، تنها تغییر تیته نسبت به بازی اخیرشان برابر سوئیس است.

تیم ملی کاستاریکا در مقایسه با نخستین دیدارش در جام جهانی اوبیدو را به‌عنوان مدافع چپ جانشین فرانسیسکو کالوو در ترکیب دارد.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان