تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۰۲ تير ۱۳۹۷

عزت اللهی: بازی با پرتغال فینال است

هافبک تیم ملی می‌گوید بازی با پرتغال برای تیم ملی حکم فینال را دارد.
عزت اللهی: بازی با پرتغال فینال است
رویداد۲۴ سعید عزت اللهی در حاشیه تمرین امروز تیم ملی گفت: شرایط خوبی داریم. با توجه به بازی که مقابل اسپانیا انجام دادیم، قطعا هم توقعات خودمان بالا رفته و هم اینکه می‌بینیم مردم لطف و حمایت داشتند از ما، بنابراین فکر می‌کنم توقعات مردم از ما بیشتر شده.

او ادامه داد: توقعات زیاد مردم وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند که بازی با پرتغال که حکم فینال را برای ما دارد، با همه وجود تلاش و دوندگی می کنیم تا ایران سربلند شود. امیدوارم مردم مثل دیدار مراکش و ‌اسپانیا به ورزشگاه بیایند و از ما حمایت کنند و آن‌هایی که در ایران حضور دارند مثل همیشه برای ما دعا کنند تا سربلند شویم.

هافبک تیم ملی می گوید در جام جهانی هر بازی حکم فینال را دارد: در جام جهانی هر بازی حکم فینال را دارد. در حال‌ حاضر در مرحله گروهی تیم‌های خیلی بزرگ برای صعود به مشکل خورده‌اند اما ما هنوز سه امتیاز داریم و امید زیادی هم برای صعود داریم. تک بازی داریم که مشخص می‌کند کدام تیم صعود خواهد کرد. همین فکر می‌کنم روحیه خوبی در تیم ایجاد کرده، چرا که همیشه عادت داشتیم در دو بازی اول تکلیف‌مان نسبتا مشخص می‌شد. این یک پیشرفت بسیار خوب برای فوتبال است. در مسابقات جام جهانی واقعا نمایش ایران بسیار امیدوار کننده بود. با وجود این که می دانیم از نظر تاکتیکی و تکنیکی شاید از تیم‌های طراز اول دنیا عقب باشیم، اما آن غیرت ایرانی و تلاش بازیکنان به کار آمده تا فاصله‌ها کم‌تر شود. قطعا کار سختی پیش رو داریم. پرتغال قهرمان اروپا است و بازیکنان خیلی بزرگی در این تیم حضور دارند، اما در زمین فوتبال همه چیز می‌تواند متفاوت رقم بخورد و مردم می‌آیند که این تفاوت‌ها را ببینند. امیدوارم در دیدار برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال پرتغال بتوانیم بهترین نمایش‌مان را به اجرا بگذاریم.

عزت اللهی در مورد اینکه ایران برای صعود حتما باید به پرتغال گل بزند هم گفت: تلاش می‌کنیم گل بزنیم و مهم این است که تیم برنده شود. فرقی هم نمی‌کند که چه کسی گل بزند. مهم صعود تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران است.

او در مورد شرایط خودش هم گفت: در این مدت آن‌قدر فشار روی من زیاد بود و سختی‌ها کشیدم و اسپانیا آن‌قدر تیم بزرگی بود که گل زدن برابر آن‌ها برای هر بازیکنی افتخار باشد به همین خاطر در لحظه‌ای که گل زدم، همه آن سختی‌ها و ثانیه‌هایی که فشار را تحمل می‌کردم جلوی چشمم آمد به همین خاطر می‌خواستم خوشحالی‌ام را با خانواده‌ام که در این مدت خیلی از من حمایت کردند تقسیم کنم که دیدم بازیکنان نیمکت نشین به سمتم آمدند و مجبور شدم به سمت دیگری بروم. اما قسمت نبود که آن گل مورد قبول قرار گرفته شود و ان‌شاء‌الله مقابل تیم‌ ‌ملی فوتبال پرتغال پیروز شویم.

هافبک تیم ملی در مورد قولش به مردم ایران هم گفت: تنها قولی که می‌توانم بدهم این است که مانند بازی قبل با تمام وجود تلاش کنیم و بجنگیم بقیه ماجرا هم در اختیار خدا است، اما مردم مطمئن باشند هم ما و هم کادر فنی تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا بهترین نتیجه‌ را بگیریم. کادر فنی هم شبانه‌روز تلاش می‌کند و بر روی کارهای آنالیزی وقت می‌گذارد که ان‌شاء‌الله بتوانیم برای مردم و ایران افتخار آفرینی کنیم."

عزت اللهی همچنین از وجود اتحاد در تیم ملی ابراز خشنودی کرد و گفت:" این که تیم‌ ‌ملی یک دل است ماحصل تلاش کادر فنی و همه اعضای تیم‌ ‌ملی است. آقای کارلوس کی‌روش تلاش زیادی در این زمینه انجام داده‌اند. حضور بازیکنان با تجربه خیلی به ما جوانان کمک می‌کند که همدلی ایجاد شود. همیشه وقتی حرف می زنیم می گوییم تیم این یعنی همدلی وجود دارد. وقتی گلی زده می‌شود که به طور مثال گل من به اسپانیا را به خاطر می آورم وقتی ویدیو بازی را دیدم و خوشحالی نیمکت نشینان در آن صحنه را دیدم خیلی هیجان زده شدم که نیمکت نشینان جلوتر از بازیکنان اصلی خوشحالی می‌کردند. اینها همه تلاش کل کشور است. ما هم تلاش می‌کنیم مانند سرباز در اختیار تیم‌ ‌ملی باشیم. افتخار است که بازیکن تیم‌ ‌ملی باشیم. امیدوار هستم بهترین نتیجه‌ را بگیریم و در تاریخ ثبت شویم."

 گل عزت اللهی به اسپانیا می توانست یک نتیجه تاریخی برای فوتبال ایران رقم بزند اما داور بعد از بازبینی صحنه آن را نپذیرفت. ولی هافبک تیم ملی معتقد است که آن گل می توانست پذیرفته شود:" آن صحنه گل را دلم نمی آمد دوباره نگاه کنم، اما دوبار آن را تماشا کردم. البته در آن صحنه سردار آزمون توپ را لمس نکرد و فکر نمی‌کنم به خاطر این موضوع آن صحنه آفساید باشد. حتی آقای کارلوس کی‌روش از او پرسید گفت‌ توپ را لمس نکردم و حتی در دوربین‌هایی که خود VAR دارد هم مشخص شده بود که توپ را سردار آزمون لمس نکرده است. البته من کارشناس داور نیستم و کارشناسان فیفا باید در این باره نظر بدهند، اما آن چه که مهم است این است که ما باید با تلاشمان آنقدر قوی عمل کنیم که هیچ بحث دیگری درباره این موضوعات وجود نداشته باشد."

شماره 6 تیم ملی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در دیدار برابر پرتغال، در موقعیت های 50-50 به سود حریف سوت زده شود تا کریس رونالدو و هم تیمی هایش در جام بمانند، گفت:" ۱۰۰ درصد همین طور است و همیشه نمی‌شود همه چیز به نفع تیم‌ ‌ملی ما باشد. باید آنقدر خود را قوی کنیم که جای بحثی وجود نداشته باشد."
منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان