تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
محمد خرم:

بیشترین فعالیت فرهنگی حوزه ورزش، در دولت یازدهم انجام شد

مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران باتاکید به این که از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم شعار ورزش «پاک، معنوی و معرفتی» در دستور کار مجموعه ورزش کشور قرار گرفت، گفت: بالاترین فعالیت های فرهنگی حوزه ورزش پس از انقلاب در دوره تدبیر و امید انجام شده است.
رویداد24- محمد خرم با بیان این که با حضور دکتر محمود گودرزی در رأس ورزش کشور، می توان ادعا کرد که فرهنگی ترین دوران ورزش سپری می شود، افزود: آمار، ارقام و نتایج برنامه های مدون و مصوب در این حوزه شاهدی بر این مدعا است.

عضو شورای فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، ادامه داد: این وزارتخانه سعی کرده است در حوزه سالم سازی فضای ورزش، ایجاد اعتماد در بین خانواده ها برای حضور فرزندان در باشگاه های ورزشی، برگزاری همایش های فرهنگی و تجمعات خانوادگی ورزشی و تشویق خانواده ها به ورزش همگانی گام های موثری بردارد.

وی با بیان این که شورای فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با دستور دکتر گودرزی تشکیل شده است، گفت: کارگروه های متعددی در این شورا تشکیل شده اند که هرکدام امور فرهنگی مرتبط را بر عهده دارند.

خرم در خصوص برنامه های فرهنگی این وزارتخانه، اظهار داشت: برگزاری بیش از 50 یادواره شهدای ورزشکار و شهدای مدافع حرم در سال گذشته که به کنگره 5هزار شهید ورزشکار ختم شد، یکی از اقدامات فرهنگی بی سابقه دربین همه وزارت خانه ها بود.

عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر وزارت ورزش و جوانان، با تاکید به این نکته که می توان به روشنی بازخورد این اقدامات را بین ورزشکاران به خوبی مشاهده کرد، گفت: بیست و شش ورزشکار طی سالی که گذشت مدال های جهانی و بین المللی خود را به خانواده شهداء تقدیم کردند.

مشاور وزیر در امور ایثارگران افزود: اهداء مدالی که پشت آن همه زندگی، آرزوها و تلاش های شبانه روزی یک ورزشکار پنهان است، نشان از فضای فرهنگی، معنوی و وجود روحیه جوانمردی در بین جامعه ورزشی دارد که روز به روز نیز در حال افزایش است.

وی با اشاره به این موضوع که مسیر طولانی برای رسیدن به نقطه مطلوب و غالب شدن اخلاق بر ورزش پیش رو داریم، گفت: این اقدامات و برنامه ها آغاز شده است که برای به ثمر نشستن و نمود عینی آن نیازمند زمان هستیم.

عضو ستاد اقامه نماز وزارت ورزش و جوانان با تاکید به این نکته که هدف مسئولان ومجموعه مدیریت ورزش کشور رفع دغدغه های فرهنگی و اخلاقی دراین حوزه است، افزود: مجموع کار فرهنگی این وزارتخانه در سال گذشته بهتر از سال 93 و امسال با توجه به برنامه های پیش رو، بهتر از هر سال دیگری خواهد بود.

محمد خرم از جمله اقدامات فرهنگی ادامه دار را تشکیل افزایش و توانمندسازی سمن های حوزه ایثار و شهادت، ستاد شورای ایثار و شهادت در استان ها، برگزاری مسابقات قرآنی در حوزه جوانان، تجلیل ازخانواده شهدای ورزشکار، برگزاری مسابقات استانی با نام شهید ورزشکار و یا شهید شاخص استان، استفاده از عکس شهیدان در مجموعه ها و باشگاه های ورزشی و ایجاد امنیت اخلاقی در محیط های ورزشی با استفاده از این دست تدابیر عنوان کرد.

وی با بیان این که ناظران وزارت کشور نیز که پیگیر مسائل فرهنگی دستگاه ها هستند، از اقدامات وزارت ورزش و جوانان در حوزه فرهنگ حمایت و استقبال کرده اند، گفت: تاکید دکتر گودرزی نیز بر این است که در جهت سالم سازی مجموعه های ورزشی نهایت پیگیری های لازم صورت گیرد و همه دست اندرکاران فرهنگی این مجموعه در راستای ایجاد فضایی عاری از ناهنجاری گام بردارند.

منبع: پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
0
0
با تشکر از جناب آقای خرم مشاور محترم وزیر و اهمیت ایشان به حوزه های فرهنگی ورزشی
نظرات شما
پیشخوان