تاریخ انتشار: ۱۸:۲۷ - ۲۲ تير ۱۳۹۷

ترامپ:عملکرد اوباما فاجعه بود

رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری مشترک با نخست وزیر انگلیس گفت درباره ایران با ترزا می گفتگو کرده و ایران نباید به هیچ وجه وجه به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

 رویداد۲۴ ترامپ گفت دوشنبه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار خواهد کرد و درباره مسائلی مثل اوکراین، سوریه، خاورمیانه، گسترش سلاح‌های هسته‌ای گفتگو خواهد کرد.

ترامپ گفت آمریکا روابط حسنه‌ای با روسیه و چین دارد و این نکته مثبتی است.

ترامپ مهاجرت برای اروپا بد بوده، مشکلات بسیار و حملات تروریستی به همراه آورده و در حال تغییر فرهنگ اروپایی است.

ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا زیر سوال بردن ناتو هدیه‌ای برای ولادیمیر پوتین نبوده است گفت این نادرستی در گزارش است و او ناتو را در حالی ترک کرده که این سازمان پول بیشتری از گذشته دارد.

دونالد ترامپ انتقاد از ترزا می، نخست وزیر بریتانیا را در جریان مصاحبه ای با روزنامه بریتانیایی سان رد کرده است. ترامپ گفته که در مطلبی که از او منتشر شده به بخشی که او از خانم می تقدیرکرده، اشاره ای نشده است.

ترامپ گفت درباره ایران با ترزا می گفتگو کرده و ایران نباید به هیچ وجه وجه به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

وی همچنین گفت هدف او در اجلاس ناتو این بود که تمام کشورها دو درصد از بودجه خود را به ناتو اختصاص دهند و ترزا می در این هدف در کنار او بوده است.

دونالد ترامپ از باراک اوباما انتقاد کرد که عملکرد "فاجعه‎باری" در باره الحاق کریمه به روسیه داشته و اگر او رئیس جمهور آمریکا بود ولادیمیر پوتین کریمه را ضمیمه خاک روسیه نکرد. او از پاسخ دادن به این سوال که او در این باره چه خواهد کرد خودداری کرد و تاکید کرد اگر او رئیس جمهور بود چنین اتفاقی نمی‌افتاد.

ترزا می گفت با ترامپ در باره دیدارش با رئیس جمهور روسیه گفتگو کرده و این نکته مثبتی است که او از موضع قدرت و اتحاد ناتو به دیدار ولادیمیر پوتین می‌رود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان