تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

صدای پای المپیک نزدیک‌تر شد (تصویر)

طی مراسمی مشعل المپیک ریو در یونان روشن شد و بعد از چرخش چند روزه بین چهره های مختلف بالاخره مشعل در مراسمی به طور رسمی تحویل برزیلی ها قرار گرفت.
رویداد24- المپیک 2016 ریو نزدیک به 3 ماه دیگر آغاز می شود و تمام دنیا حالا در تکاپو هستند تا خود را برای این رویداد بزرگ آماده کنند. "یک دنیا، یک رو" شعار المیپکی است که حالا هر روز به آن نزدیک می شویم و حالا رسیدن المپیک به برزیل یعنی ورزشکاران هر روز باید فشار را برای ورود و درخشش در ریو بیشتر کنند. مشعل به برزیل رسید اما امسال مشعل این رقابت‌ها از طرف زنان و مردانی که لباس‌های سنتی یونان را پوشیده بودند، در مراسمی در جنوب یونان روشن شد تا سفرش را به ورزشگاه ماراکانا در ریو آغاز کرده باشد.


مشعل المپیک بعد از روشن شدن در یونان در سفری 95 روزه با عبور از 83 شهر و از جمله 23 پایتخت، به برزیل رسید تا تحویل کارلوس نوزمان رییس برگزاری المپیک ریو داده شد. ورزشگاه بزرگ و قدیمی ماراکانا میزبان مراسم روشن کردن مشعل المپیک در ریو بود که حالا سفر درون برزیلی خود را آغاز می کند. با ورود مشعل المپیک به برزیل شور این رویداد بزرگ بین مردم بیشتر از همیشه شد و حالا منتظر شروع همان لحظه ای هستند که سال ها انتظارش را می کشیدند. مسولان این کشور از میزبانی المپیک در ریو به عنوان غرور ملی یاد می کنند و برای شروع و برگزاری به بهترین نحو لحظه شماری می کنند.


المپیک 2016 ریو 15 مرداد آغاز می شود و تا یکم شهریور طول می کشد به طوریکه پیش‌بینی شده است ورزشکارانی از 206 کشور جهان در این بازی‌ها حضور داشته باشند. این آمار در المپیک 2012 لندن 204 کشور بود.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: المپیک ، برزیل ، رویداد24
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان