تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

موسسه ثامن الحجج به قدری ثروت اندوخته که توان پرداخت مطالبات مردم را داشته باشد/ 18 ماه تعلل بانک مرکزی بهترین فرصت را برای جابه جایی اموال به میرعلی داد

عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: 18 ماه تعلل بانک مرکزی بهترین فرصت برای میرعلی بود تا اموال به‌دست‌آمده را جابه‌جا کند و حتی ثبت سند بزند.
رویداد۲۴ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان "در زمانی که نماینده مجلس بودم با تذکرات فراوانی که داده شد موجب دستگیری آقای میرعلی شدم" گفت: درحالی که شورای پول و اعتبار رأی به انحلال مؤسسه داده بود بانک مرکزی ۱۸ماه دراین‌باره تعلل کرد.

احمد توکلی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه "شما به‌عنوان مسئول سازمان دیده‌بان شفافیت چه اقدام عملی برای جلوگیری از تخلفات مؤسساتی مثل مؤسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج انجام داده‌اید؟"، گفت: اتفاقاً در زمانی که نماینده مجلس بودم با تذکرات فراوانی که داده شد موجب دستگیری آقای میرعلی مالک مؤسسه ثامن الحجج شدم.

وی در پاسخ به این سؤال که "به‌نظر شما اندوخته و دارایی این مؤسسه جبران طلب سپرده گذاران را می‌کند؟ تأکید کرد: الآن من با شما هم‌عقیده هستم که به‌قدری ثروت اندوخته‌اند که توان پرداخت مطالبات مردم و سپرده گذاران را داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: در تیر ماه سال 93 با رأی‌گیری انجام‌شده (در شورای پول و اعتبار که آن زمان بنده نیز عضو آن بودم) با تعداد بالای رأی تصمیم بر انحلال مؤسسه ثامن الحجج گرفته شد.

وی افزود، اما با تعلل بانک مرکزی و گروهی که مسئول رسیدگی به این پرونده بود و تأخیر در کار این فرصت فراهم شد تا اینکه انحلال در دی ماه 94 انجام شود یعنی با تأخیر 18ماهه این اتفاق افتاد.

توکلی تصریح کرد، ظاهراً این بهترین فرصت برای میرعلی بود تا اموال به‌دست‌آمده را جابه‌جا کند و حتی ثبت سند بزند.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
ا تشکر از جناب آقای دکتر توکلی و شما خبرگزاری محترم که پیگیر مطالبه حقوق عامه مردم و سپرده گزاران موسسات مالی متخلف نظیر ثامن الحجج بوده اید ، برکسی پوشیده نیست که پیگیری های شما بزرگواران منجر به دستگیری این مار خوش خط وخال نظیر شهرام جزایری و سایر مفسدین اقتصادی گردیده ،که در مورد این پرونده در مرحله رسیدگی و صدور رای است.از شماخواهشمندیم پیرو درخواست نمایندگان مردم در خانه ملت و تصویب نمایندگان محترم در ارسال پرونده موسسه کاسپین به قوه قضاییه وپیگیری های دادستانی کل کشور ،بدنبال برگزاری دادگاه متهمین موسسه مالی فرشتگان و همدستان احتمالی شان در موسسه کاسپین نیز باشید.تا مبادا در هم همه رسیدگی به سایر پرونده های مفسدین اقتصادی نظیر ارز،سکه،خودرو از قلم افتاده و قسر در بروند. با تشکر
نظرات شما
پیشخوان