تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷

شناگری که مرگ را به شکست ترجیح داد

رناتا آگوندی برای شنا در مسیر کانال مانش از جانش گذاشت تا به هدفش برسد.
شناگری که مرگ را به شکست ترجیح داد
رویداد۲۴اغلب اوقات ورزش مجبور می‌کند ورزشکار برای رسیدن به هدف خود انرژی جسمانی و ذهنی زیادی مصرف کند که این موضوع برخی اوقات با اتفاق‌های تلخی همراه می‌شود. ۲۳ آگوست سی‌امین سالگرد مرگ رناتا آگوندی، شناگر برزیلی بود که هنگام عبور از کانال مانش (فرانسه و بریتانیا را از هم جدا می‌کند) سکته قلبی کرد و درگذشت.

آگوندی در حالی جان خود را از دست داد که چهار کیلومتر به کاله، انتهای مسیر باقی‌ مانده بود. او در این مدت بیش از ۱۰ساعت شنا کرده بود و نزدیک به ۴۲ هزار حرکت قورباغه زده بود. در این شرایط پزشکان به او توصیه کردند حرکت خود را متوقف کند تا اتفاق تلخی رخ ندهد. با این حال شناگر برزیلی شرایط را برای خود سخت‌تر کرد تا بتواند به ساحل برسد اما این کار در نهایت با از دست دادن جانش همراه شد.

کانال مانش یکی از بزرگ ترین چالش‌های شناگران آب‌های آزاد است چون در مسیر ۳۳.۳ کیلومتری دوور-کاله شناگران باید با موج‌های سنگین و کاهش دما (تا ۱۳ درجه) روبرو شوند. این اتفاق موجب افت فشار و کاهش قدرت ورزشکار می‌شود. رکورد این مسیر به هاوارد جیمز بریتانیایی تعلق دارد که توانست در سال ۲۰۱۶ در مدت ۱۱ ساعت و ۳۸ دقیقه به آن دست یابد.
 
شناگری که مرگ را به شکست ترجیح داد

شناگر برزیلی در مسابقات آب‌های آزاد برزیل درخشیده بود و سپس در رقابت‌های اروپایی شرکت کرد و توانست مسیر کاپری ــ ناپولی را شنا کند. او در ۲۳ آگوست سال ۱۹۸۸ تصمیم گرفت با چالش کانال مانش روبرو شود. آگوندی در ساعات اولیه به خوبی شنا می‌کرد، با این حال حضور قایق‌های فراوان و شرایط بد مسیر که تصمیم گرفته شد آگوندی در یک مسیر متفاوت شنا کند همه چیز را به هم زد. در این وضعیت یک شناور برای او فرستادند تا به مسابقه‌اش خاتمه دهد اما آگوندی به این موضوع اهمیتی نداد و تلاش خود را بیشتر کرد. در نهایت این کار باعث افت فشار و سکته قلبی شد و پزشکان نتوانستند او را نجات دهند. آگوندی مرگ را به شکست نخوردن ترجیح داد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: شناگر ، شنا
نظرات شما
پیشخوان