تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
بر اساس گزارش منابع خبری؛

فروریختن سدی در میانمار ۸۵ کشته برجای گذاشت

منابع خبری گزارش دادند که فروریختن یک سد بزرگ هیدرولیکی در حوالی شهر یانگون در مرکز میانمار سبب وقوع سیلاب مهیب شد و درپی آن ۸۵ نفر کشته و هزاران نفر بی خانمان شدند.
فروریختن سدی در میانمار ۸۵ کشته برجای گذاشت
رویداد۲۴این حادثه طبیعی شب گذشته در شهر سوار میانمار رخ داد.

طبق این گزارش ۸۵ روستا در حوالی یانگون از شهر‌های پرجمعیت این کشور پس ازفروریزش سدی بزرگ در این منطقه دچار سیل زدگی شدند و بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیز بی خانمان شدند.

این فاجعه طبیعی نگرانی‌ها در مورد وضعیت پایداری سد‌ها درجنوب شرق آسیا را افزایش داده است، زیرا ماه گذشته نیز لائوس همسایه میانمار شاهد فروریزش یک سد هیدرولیکی بود که ۲۷ کشته و صد‌ها بی خانمان برجای گذاشت.

آب‌های پشت سد پس از فروریزش آن به یکباره به سمت ده‌ها روستا و شهر در مسیر خود سرازیر شد که منجر به وقوع خسارت‌های بسیار گسترده و همچنین تلفات انسانی زیاد شده است.

گلوبال نیولایت آف میانمار گزارش داد، بسیاری از پل ها، راه‌های ارتباطی، مزارع، کارخانجات، خانه‌ها و مراکز اداری - آموزشی و شهری در اثر این سیلاب سنگین دچار خسارت‌های بسیار گسترده شده اند.

طبق این گزارش نیرو‌های امداد و نجات از شب گذشته تاکنون درصدد هستند تا از نفوذ آب به مناطق حساس شهری دراین منطقه جلوگیری کنند.

هزاران بی خانمان به سمت نایپیدائو مرکز میانمار، یانگون و ماندالای دیگر شهر‌های این کشور در حرکت هستند تا خود را به سرپناه امنی برسانند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان