تاریخ انتشار: ۰۶:۳۸ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۷

اهدای تابلوی خوشنویسی هنرمند ایرانی به پاپ فرانسیس

تابلوهای سوره حضرت مریم(ع) که توسط تندیس تقوی خوشنویسی و با هنر رفعت موسوی، منقش به زرنگاری ایرانی شده است، به رهبر کاتولیک‌های جهان اهدا شد.
اهدای تابلوی خوشنویسی هنرمند ایرانی به پاپ فرانسیس
رویداد۲۴ در آخرین روز از جشنواره روزهای فرهنگی ایران در فیلیپین، مراسم اهدای رسمی تابلوهای سوره حضرت مریم(ع) که توسط تندیس تقوی، خوشنویسی و توسط رفعت موسوی، منقش به زرنگاری ایرانی شده است، به عنوان سمبل مشترکات اسلام و مسیحیت، به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان اهدا شد.
این مراسم با حضور گابریل کاچا سفیر واتیکان در مانیل و شخصیت‌های علمی فرهنگی و دینی از جمله محمد تنهایی سفیر کشورمان در فیلیپین، حجت‌الاسلام مجتبی اکبری رییس جامعه المصطفی شعبه مانیل، تایلا واکولو از کشور فیجی و آرتمیو مالیگون از کشور فیلیپین، دو نفر از رهبران کلیسای مورمون‌ها، بای بادو، معاون سازمان آسیایی ادیان و صلح فیلیپین برگزار و طی آن هشت تابلوی خوشنویسی به پاپ فرانسیس اهدا شد.
تندیس تقوی، هنرمند کشورمان و رییس انجمن خوشنویسان شعبه مانیل با بیان سخنانی در این مراسم گفت: این خواست خداوند بود که مرا بر آن داشت تا سوره حضرت مریم (ع) را در کشور فیلیپین که مهد مسیحیت کاتولیک در شرق آسیاست، مشتاقانه برای پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان خوشنویسی کنم.
سفیر واتیکان در فیلیپین هم با تقدیر از اهدای این تابلوها، بیان کرد: هنر خانم تقوی بسیار زیبا و چشم‌نواز است و از اینکه از فیلیپین این هدیه به عنوان سمبل مشترکات اسلام و مسیحیت به پاپ فرانسیس اهدا شده، بسیار خرسندم.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: خوشنویسی ، پاپ ، هنرمند ، مسیحیت
نظرات شما
پیشخوان