تاریخ انتشار: ۰۶:۰۱ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷

آمار رویایی پدیده لیگ هجدهم؛ بالاتر از قهرمان

پدیده این فصل لیگ برتر تا اینجای کار از نیمکت مشهدی‌ها بوده است.
آمار رویایی پدیده لیگ هجدهم؛ بالاتر از قهرمان
 
رویداد۲۴ پدیده این فصل لیگ برتر فقط تیم پدیده نیست. مشهدی‌های لیگ برتر در ابتدای این فصل کار خیلی عجیبی انجام ندادند. تیمی که فصل گذشته هم شروعی خوب در لیگ برتر داشت و از شش بازی ابتدایی خود ۱۱ امتیاز کسب کرده بود و تا هفته ها و قبل از کسر شش امتیاز جزو تیم‌های بالانشین جدول بود. با این حال آنها در روزهای خوب فصل گذشته هم نتوانستند صدرنشینی را تجربه کنند. تفاوت تیم این فصل و فصل گذشته، چیزی است که می‌توان آن را پدیده این فصل لیگ برتر نامید. یحیی گل‌محمدی، مربی جوانی که پیش از این هم در کارنامه نه چندان طولانی‌اش موفقیت و نتایج خوب کم نداشته  اما این فصل یک تفاوت عمده را رقم زده است. کسب ۱۵ امتیاز از ۶ بازی بهترین شروع یحیی در تاریخ مربی‌گری است.
او لیگ دوازدهم در صبا با ۱۰ امتیاز از ۶ بازی اول شروع کرد. نفت تهران بهترین تجربه مربی‌گری یحیی بود. بهترین بودن آن از همان هفته‌های ابتدایی و با کسب ۱۳ امتیاز از ۶ بازی مشخص شد. یحیی در ذوب‌آهن طولانی‌ترین مدت زمان حضور در یک تیم را تجربه کرد اما در هیچ کدام از سه فصل نتوانست شروعی بهتر از ۱۰ امتیاز از ۶ بازی داشته باشد. او در فصل اول ۴، درفصل دوم ۱۰  و در فصل سوم ۶ امتیاز بدست آورد که ۶ امتیاز پایانی سند جدایی او از اصفهان را امضا کرد. فصل اول یحیی در ذوب‌آهن بدترین شروع او در لیگ برتر بود. آنقدر بد که او با تراکتورسازی محروم از نقل و انتقالات و بدون بازیکن هم شروع بهتری را رقم زد و توانست از ۶ بازی، ۷ امتیاز بدست بیاورد. یحیی حالا با پدیده آمده تا بعد از چند شروع بد و سکته در روند خوب مربی‌گری‌اش بازگشتی باشکوه داشته باشد. 
شروع با ۱۵ امتیاز علاوه بر این که بهترین شروع یحیی را رقم زده است یک رکورد ویژه هم محسوب می‌شود. در ۵ فصل اخیر لیگ برتر، هیچ کدام از تیم‌هایی که در پایان فصل قهرمان شدند نتوانستند در شش هفته اول به این حد نصاب امتیاز برسند. بهترین عملکرد را پرسپولیس فصل گذشته با کسب ۱۳ امتیاز از ۶ بازی داشته است. برای پیش‌بینی این که پدیده قهرمان می‌شود یا این که حتی می‌تواند یکی از مدعیان قهرمانی باشد خیلی زود است. در حال حاضر فقط می‌توان گفت که پدیده این فصل لیگ برتر یحیی است. مربی‌ که حالا بدون یار همیشگی‌اش یعنی مجتبی حسینی در لیگ برتر می‌تازد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان