تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
مجری انتخابات به رویداد۲۴ جوابیه داد

وزارت کشور هم مینو خالقی را نماینده دانست

در پی انتشار گزارشی درباره مواضع وزارت کشور در خصوص خانم مینو خالقی منتخب مردم اصفهان ذیل عنوان وزارت کشور؛ جزیره ای مستقل؟ این وزارت خانه جوابیه ای را ارسال کرده که می توان آن را قدمی رو به جلو نسبت به وضعیت خانم خالقی ارزیابی کرد.
رویداد۲۴- در پی انتشار گزارشی درباره مواضع وزارت کشور در خصوص خانم مینو خالقی منتخب مردم اصفهان ذیل عنوان وزارت کشور؛ جزیره ای مستقل؟ این وزارت خانه جوابیه ای را ارسال کرده که می توان آن را قدمی رو به جلو نسبت به وضعیت خانم خالقی ارزیابی کرد.

در این جوابیه آمده است:
مدیر مسوول محترم سایت رویداد24

سلام علیکم

در خصوص گزارش خبری نقل شده از قول قائم مقام وزیر کشور مبنی بر اعلام تعداد نمایندگان خانم مجلس به اطلاع می رساند ایشان هیچگونه مصاحبه ای با هیچ یک از رسانه های کشور در خصوص تعداد متخبین خانم مجلس دهم نداشته اند. ایرنا خبر مذکور را راسا و نه به قول قائم مقام وزیر اعلام نمود که قائم مقام محترم مراتب اعتراض خو را در خصوص مصاحبه انجام نشده به آقای روشن مسوول مربوطه در خبرگزاری ایرنا اعلام نمود است لطفا نسبت به اصلاح خبر نقل شده از آن سایت محترم اقدام فرمایید.

محسن بابایی
رییس حوزه قائم مقام وزیر و سخنگوی وزارت کشور

رویداد24 ضمن استقبال از جوابیه دفتر جناب آقای امیری، قائم مقام محترم وزارت کشور لازم می داند که نکاتی را در این خصوص ارایه کند.

1-  گزارش خبری منتشر شده در خصوص اظهارات جناب آقای امیری نه بر اساس اطلاع غلط خبرگزاری ایرنا که تعداد نمایندگان خانم به مجلس را در خط آخر آن مصاحبه 17 نفر اعلام کرده بلکه بر اساس آمار کلی ایشان یعنی اعتقاد به ورود 289 نماینده به مجلس به جای 290 نفر در خط نخست مصاحبه با ایرنا تنظیم شده است؛ که این مسئله به خودی خود نشان از آن دارد که از منظر وزارت کشور یک نماینده به مجلس راه پیدا نکرده است. در حال حاضر هم تنها نماینده ای که از وضعیت مشخصی برخوردار نیست سر کار خانم مینو خالقی است.

2-  در شرایطی که رییس جمهور محترم و معاون پارلمانی ایشان در موضع گیری های صریح در پایان انتخابات دور دوم تعداد نمایندگان خانم راه یافته به مجلس را 18 اعلام کرده اند و سخنگوی دولت نیز در نشست خبری هفته جاری خود تاکید کردند که «وزارت کشور از همه ظرفیت خود برای تحقق نظر حقوقی رئیس‌جمهوری درباره مینو خالقی استفاده کند» این انتظار وجود دارد که وزارت کشور بنابر دستور دکتر روحانی از تمام ظرفیت های خود برای جلوگیری از این تضییع حق استفاده کرده و مانع از ابطال آرای خانم خالقی شود.


3-  اگر چه تاکنون در خصوص وضعیت نامشخص و ابطال غیر قانونی آرای خانم مینو خالقی وزارت کشور موضع قاطعی نگرفته است و به نظر می رسد که این عدم موضع گیری ها ناشی از آن است که تلاش می شود این مسئله با کدخدامنشی، ریش سفیدی و با رایزنی های پشت درهای بسته حل و فصل شود اما این روش مغاییر با رویکرد سایر مقامات دولتی به ویژه شخص رییس جمهور محترم است اما همین جوابیه را می توان به فال نیک گرفت و امیدوار بود که وزارت کشور در خصوص وضعیت خانم خالقی عقب نشینی زودهنگام نکرده و انتظار می رود که در ادامه با قاطعیت مانع از بنا نهاد شدن بدعتی غلط در امر انتخابات شود.

وزارت کشور همچنان مینو خالقی را نماینده می داند
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان