تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
مدیرکل کودک و نوجوانان بهزیستی:

کودکان بازمانده از تحصیل به مدارس بازگردانده می شوند

مدیرکل دفتر کودک و نوجوان سازمان بهزیستی کشور گفت: طرحی با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش و بهزیستی در حال اجرا است تا کودکان بازمانده از تحصیل به مدارس بازگردانده شوند.
کودکان بازمانده از تحصیل به مدارس بازگردانده می شوند
رویداد۲۴ محمد نفریه روز دوشنبه در مراسم پویش لبخند مهر برای تهیه نوشت افزار دانش آموزان بی بضاعت خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۷۵ هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشور شناسایی شده اند.
 
وی اضافه کرد: در این طرح با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش و بهزیستی، کودکان بازمانده از تحصیل به کمک کلینیک‌های مددکاری شناسایی شده و مشکل آنان برطرف می‌شود و به مدرسه بازگردانده می‌شوند.
مدیرکل دفتر کودک و نوجوان سازمان بهزیستی کشور گفت: هزینه‌های تحصیل و ثبت نام این کودکان در مدارس نیز رایگان خواهد بود.
 
نفریه با اشاره به کمک‌هایی که برای تحصیل کودکان کار و خیابان می‌شود، نیز اظهار داشت: پیش از این مراکز شبانه روزی برای نگهداری کودکان کار و خیابان وجود داشت، اما با مشاهده اینکه اغلب آنان دارای خانواده هستند، تصمیم گرفته شد تا مراکز روزانه برای ارائه خدمات به آنان توسعه یابد.
 
وی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۱۰۰ مرکز روزانه ویژه کودکان کار و خیابان در کشور فعالیت دارند که ساعاتی از روز را در این مراکز می‌گذرانند و مشوق‌هایی مانند یک وعده غذای گرم و برنامه تفریحی برای آنان تدارک دیده شده تا به این مراکز بیایند.
وی یادآور شد: به کودکان کار و خیابان در این مراکز خدمات مددکاری، پزشکی، سلامت روان و همچنین خدمات سوادآموزی و تحصیلی ارائه می‌شود و این روند همچنان ادامه دارد.
منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان