تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷

دلایل توقف استیضاح وزیر نیرو از زبان ساعدی

ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان می‌گوید فعلا به دلیل مصوباتی که مجلس داشته است، استیضاح وزیر علوم به تعویق افتاده است و فعلا امضاهای استیضاح برای وزیر علوم به هئیت رئیسه تحویل داده نشده است.

رویداد۲۴ قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با رویداد۲۴، با اشاره به آخرین وضعیت استیضاح وزیر نیرو و دلایل متوقف شدن استیضاح اردکانیان، گفت: مصوباتی را در هفته گذشته داشتیم که از دلایل مهم توقف این مسئله بود. ابتدا رها سازی آب در کارون و احیای نخیلات شادگان، آبادان و خرمشهر، مصوبه دوم این بود طرح سدسازی در پایین دست کارون که استارت آن زده شده بود اما اقدام جدیدی صورت نگرفته بود، سریعا به پایان برسد تا آب شیرین به مردم برسد و از ورود آب شور به کارون جلوگیری شود.

ساعدی ادامه داد: مصوبه سوم این بود که سد گتوند را به صورت تدریجی خالی کنند و مصوبه چهارم این بود که سریعا به تالاب هور برسند و آتش را با استفاده از همه ابزارها خاموش کنند. در همین راستا فعلا امضاها برای استیضاح وزیر را تحویل نداده‌ایم و امیدواریم در این مدت مصوبات اجرایی و رهاسازی آب در تالاب صورت بگیرد.

نماینده مردم دشت آزادگان با بیان اینکه نمی‌دانم استدلال مسئولان برای خاموش نکردن آتش سوزی چیست، تصریح کرد: یکی از دلایل مسئولان این است که ممکن است تاسیسات نفتی به زیر آب برود که من می‌گویم به جهنم، آیا تاسیسات نفتی مهم است یا جان و نفس مردم؟ نفت از جان انسان‌ها مهم‌تر است؟شاید هم زور وزارت نیرو بر محیط زیست می‌چربد اما باید گفت ایا این افراد نمی‌خواهند در پیشگاه خداود جوابگو باشند؟ می‌خواهند بگویند از ترس زنگنه رویه درست را انتخاب نکردیم؟ ما نفت را بهره‌برداری می‌کنیم تا به شهروندانمان رسیدگی کنیم نه اینکه جان انسان‌هایمان را به خاطر نفت فدا کنیم. من با زنگنه صحبت کردم و قسم می‌خورد که مشکلی در هور نداریم و این وظیفه وزارت نیرو است که آب را در تالاب رهاسازی کند. استیضاح وزیر نیرو نیز به همین مسئله برمی‌گردد یعنی سوء‌مدیریت‌ها.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان