تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۷

کاریکاتور "سرنا ویلیامز" جنجال برانگیز شد +عکس

کاریکاتور نایت مارک که لحظه شکسته شدن راکت تنیسور آمریکایی را در فینال تنیس اپن آمریکا نشان می‌دهد، جنجال برانگیز شد.
کاریکاتور
رویداد۲۴ حواشی فینال تنیس اپن آمریکا در بخش بانوان هنوز ادامه دارد. این بازی که با قهرمانی نائومی اوساکا برابر سرنا ویلیامز به پایان رسید تحت تاثیر جریمه و اعتراض‌های تنیسور آمریکایی قرار گرفت. در همین رابطه مارک نایت، کاریکاتوریست استرالیایی لحظه‌ای را که ویلیامز راکت خود را شکست، به تصویر در آورد که این کاریکاتور توسط جهان محکوم شد و آن را نوعی عمل جنسی و نژادپرستانه عنوان کردند.

نایت در مورد کاریکاتور خود که در نشریه هرالد سان منتشر شده بود گفت‌: این کاریکاتور در رابطه با رفتار نادرست ویلیامز در زمین بود. من به ویلیامز توهین نکردم تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که سرنا، یک قهرمان است.

او در ادامه افزود: من سرنا را به نحوی به تصویر کشیدم که انگار یک زن آفریقایی ــ آمریکایی است.

در این کاریکاتور تنیسور آمریکایی را می‌توان دید که در حال لگدمال کردن راکت خود است. در انتهای تصویر کارلوس راموس، داور بازی دیده می‌شود که به اوساکا می‌گوید "می‌توانی اجازه دهی او پیروز شود. "

در این تصویر قهرمان آخرین گرند اسلم سال با مو‌هایی بلوند دیده می‌شود، این در حالی است که تنیسور ژاپنی در این مسابقات با مو‌های مشکی حاضر شده بود.

این کاریکاتور که تصویری از فینال تنیس اپن آمریکا را نشان می‌دهد، جایی که ویلیامز یک گیم جریمه شد، جنجال زیادی به وجود آمد. برنا ادواردز، روزنامه نگار آمریکایی در یکی از ستون‌های روزنامه واشنگتن پست این کاریکاتور را توهین دانست و اعلام کرد یک نوع بی احترامی به تنیسور آمریکایی است.

جی. کی. رولینگ، نویسنده سری داستان‌های معروف "هری پاتر" نیز نسبت به این تصور واکنش نشان داد و در توئیتر خود نوشت: تصویر خوبی است! چون به یکی از بزرگ‌ترین تنیسور‌های زن جهان از لحاظ نژادپرستی و جنسی پرداخته است و دومین زن برتر این رشته را به شکل بدی به تصویر کشیده است.

در مقابل دیمون جانستون، ویراستار نشریه هرالد سان از این کاریکاتور دفاع کرد و گفت‌: این تصویر ربطی به جنسیت و نژاد ندارد. نایت تنها می‌خواست عصبانیت این تنیسور را در یک فینال مهم نشان دهد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان