تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
دختران کشتی‌گیر ایران برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی آماده می‌شوند؛

آغاز فصلی نو در کشتی بانوان/ دختران ایران به دنبال کسب مدال در رقابت‌های لبنان

دختران کشتی‌گیر ایران آخرین اردوی آماده‌سازی خود را برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی کشتی کلاسیک بانوان برگزار کردند.
آغاز فصلی نو در کشتی بانوان/ دختران ایران به دنبال کسب مدال در رقابت‌های لبنان
رویداد۲۴ تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان ایران آخرین اردوی آماده‌سازی خود را پیش از اعزام به تورنمنت بین‌المللی لبنان برگزار کرد، یازده کشتی‌گیر از تاریخ ۲۶ تا ۳۰ شهریورماه در خانه کشتی محمد بنا تمرینات خود را دنبال کردند تا هر آن چه در شش مرحله اردوی قبلی آموخته بوند مرور کنند. آن‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح زیر نظر سیده مریم حسینی به رقابت با هم پرداختند.

دختران کشتی‌گیر ایران که اکنون دنیای جدیدی از ورزش حرفه‌یی را پیش روی خود دارند با انگیزه و امیدوار به آینده تلاش می‌کنند تا روزی بتوانند به جایگاهی که شایسته کشتی ایران است دست پیدا کنند.

شاید بار‌ها با این عقاید که کشتی رشته‌ای مردانه است و دختران نباید در این رشته فعالیت کنند روبه‌رو شده باشند، اما این دختران ایستادند و با سختی‌هایی که پیش روی‌شان بود مقابله کردند تا امروز در جایگاهی قرار بگیرند که به دنبال معرفی خود با پوششی اسلامی به دنیا باشند تا در رشته‌ای که ساخته فدراسیون کشتی ایران برای تحقق بخشیدن به آرزوی دخترانی است که عاشق کشتی هستند، فعالیت کنند.

از یازده کشتی‌گیری که در اردو حضور دارند تنها شش ورزشکار در پنج وزن نخست به رقابت‌های بین‌المللی لبنان اعزام می‌شوند. فدراسیون کشتی ابتدا به دنبال اعزام دو تیم بود، اما ورزش نیز هم‌چون سایر بخش‌های جامعه از افزایش قیمت ارز تاثیر پذیرفته و در نهایت اعزام دو تیم به دلیل هزینه‌های زیادی که برای فدراسیون کشتی همراه دارد، امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین فاطمه محمدی (۵۰ کیلوگرم)، زهرا یزدانی (۵۵ کیلوگرم)، فاطمه نیکبخت (۶۰ کیلوگرم)، میمنت قاسم آبادی (۶۵ کیلوگرم)، کوثر لفته‌زاده (۷۰ کیلوگرم) و معصومه خانلر (۷۵ کیلوگرم) شش کشتی‌گیر ایران در اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی کلاسیک در لبنان هستند.

تمرین روز سه‌شنبه هر چند به خوبی به پایان رسید، اما آنا واسلینکو، سرمربی تیم ایران در این اردو حضور نداشت و مریم منظمی نایب رییس بانوان فدراسیون والیبال دلیل غیبت او را بیماری این مربی دانست و تاکید کرد حتی این احتمال وجود دارد که این مربی در مسابقات هم امکان همراهی تیم را نداشته باشد، با این وجود دختران کشتی‌گیر کشورمان با انگیزه تلاش می‌کنند، چرا که باید نشان دهند سرمایه‌گذاری در این بخش دور از فایده نخواهد بود.

به نظر می‌رسد با توجه به شرایط اقتصادی کشور وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون کشتی باید توجه بیش‌تری به کشتی بانوان داشته باشند و شرایط حضور آن‌ها در رقابت‌های مختلف را فراهم کنند تا ضمن کسب تجربه، در مسیر پیشرفت گام‌های بلندتری برداشته شود، چرا که در صورت بی‌توجهی به این رشته نه تنها پیشرفتی حاصل نمی‌شود، بلکه موفقیت‌های قبلی هم رفته رفته از دست می‌رود، چون کشتی آلیش بانوان که باوجود نایب قهرمانی در مسابقات جهانی این رشته به دلیل مشکلات مالی فدراسیون کشتی به دور جدید این رقابت‌ها اعزام نشدند.

مسابقات بین‌المللی کشتی کلاسیک بانوان روز‌های ۳۱ شهریور و یکم مهر ماه با حضور ۹ تیم از کشور‌های عراق، قرقیزستان، ارمنستان، مصر، گرجستان، سوریه، اوکراین، ایتالیا و ایران آغاز می‌شود.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان