تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۷
رییس اتحادیه طلاو جواهر خبر داد؛

موج جدیدی از افزایش قیمت در راه است/ هیچ یک از سکه های پیش فروش شده وارد بازار نشد

متاسفانه هیچ یک از سکه های پیش فروش شده وارد بازار نشده و هنوز تقاضا بیش از عرضه است .
رویداد۲۴ رییس اتحادیه طلاو جواهر گفت: هیچ یک از سکه های پیش فروش شده وارد بازار نشده و هنوز تقاضا بیش از عرضه است .

داستان کلاهبرداری در اقتصاد خاکستری ایران گویا تمامی ندارد . در حالی هنوز تکلیف حساب بسیاری از مالباختگان موسسه های مالی و اعتباری مشخص نشده که خبر از کلاهبرداری یکی از موسسه های خرید و فروش سکه های آنلاین می رسد. کلاهبرداری‌هایی که بسیاری از کارشناسان  اقتصادی و فعالان بازار ریشه آن را در نبود بازار مناسبی برای سرمایه گذاری می‌دانند. 
 
محمد کشتی آرای رییس اتحادیه طلا و جواهر  در اینباره به پول نیوز می گوید: متاسفانه سیاست های پولی و مالی در ماه ها و سال های گذشته  این پیغام را به اقتصاد می دهد که می توان از راه تولید و بازارهای مولد اقتصادی ثروتمند شد در مقابل دلالانی هستند که یک شبه ره صد ساله را طی کرده اند . 

او با اشاره به حجم بالای نقدینگی در ایران و گذر آن از 1600 هزار میلیارد تومان گفت:  این حجم از نقدینگی مدام در تلاش است تا جایی برای سرمایه گذاری پیدا کند و کلاهبرداری هایی در بازارهای پولی و مالی رخ می دهد به دلیل نبود بازار مولد مناسبی برای سرمایه گذاری است . 
  
این فعال اقتصادی با اشاره به وضعیت بازار سکه و دلار گفت: چرا باید قیمت سکه در ایران بیش از یک میلیون تومان حباب داشته باشد و چندین برابر قیمت جهانی به فروش رود . آیا این اختلاف قیمت دلیل دیگری جز هجوم مردم به بازار سکه و دلار دارد . 

کشتی آرای با بیان اینکه دولت سعی داشت با پیش فروش عطش بازار را کنترل کند و عرضه بیشتر شود، ادامه داد : اما متاسفانه هیچ یک از سکه های پیش فروش شده وارد بازار نشده و هنوز تقاضا بیش از عرضه است .

او بر این باور است  که تا زمانی که مشوق های بانکی جذابی برایی پول های سرگردان موجود در بازار ایجاد نشود، سکه های پیش فروش شده در بازار عرضه نمی شود و قیمت ها بازهم گران تر خواهد شد.
 
منبع: پول نیوز
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان