تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷

گوگل نسخه سانسورشده‌ای از موتور جستجوی خود را در چین راه‌اندازی می‌کند

راه‌اندازی نسخه‌ای سانسورشده از موتور جستجوی گوگل در چین، باعث به وجود آمدن این نگرانی شده که گوگل تا چه حد با دولت چین همکاری کرده و یا در آینده خواهد کرد. به گزارش وب‌سایت اینترسپت، در نسخه سانسورشده، عبارات و نتایجی که در چین خط قرمز به حساب می‌آیند به کاربران نمایش داده نخواهند شد. این محدودیت شامل وب‌سایت‌های فیلترشده و عبارت‌هایی مانند «حقوق بشر»، «دموکراسی»، «مذهب» و «تظاهرات مسالمت‌آمیز» خواهد بود.
گوگل نسخه سانسورشده‌ای از موتور جستجوی خود را در چین راه‌اندازی می‌کند
 

رویداد۲۴ گوگل در سال ۲۰۰۶ دامین google.cn را برای فعالیت در چین راه‌اندازی کرد اما بعد از حمله سایبری سال ۲۰۱۰ به این شرکت و چندین شرکت بزرگ آمریکایی دیگر، این سرویس به حالت تعلیق درآمد.
با توجه به فیلتر بودن دامنه اصلی گوگل در چین، حالا به نظر می‌رسد که این شرکت همچنان مشتاق به حضور در بازار کاربران چینی‌ست، حتی اگر تن به تیغ سانسور بدهد. به گفته اینترسپت، این پروژه با کد رمز «سنجاقک» (Dragonfly) از سال ۲۰۱۷ کلید خورده و حالا تقریباً آماده راه‌اندازی‌ست.
درحالی که چین یکی از محدودترین اینترنت‌های جهان را دارد، حالا به نظر می‌رسد که گوگل (به عنوان تاثیرگذارترین مهره اینترنت) قصد همکاری با دولت چین برای بیشتر کردن این محدودیت‌هارا دارد.
 
منبع: میدان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: گوگل ، اینترنت ، چین
نظرات شما
پیشخوان