تاریخ انتشار: ۲۰:۲۱ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷

اعتصاب کامیون داران صیفی جات را در پایتخت کمیاب کرد

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت بازار صادرات سبزی و صیفی را کنترل کرده و در حال حاضر تنها دلیل کمبود و افزایش قیمت این محصولات در بازار پایتخت اعتصاب کامیون داران است.
اعتصاب کامیون داران صیفی جات را در پایتخت کمیاب کرد
 



رویداد۲۴ حسین اصغری با اشاره به فواصل تهران با کانون های تولید محصولات سبزی و صیفی، اظهار کرد: با اعتصاب کامیون داران حمل و نقل محصولات از مزارع با مشکل رو به رو شده است و بازار رسانی به سختی انجام می شود.
وی با بیان اینکه بخشی از مشکل که مربوط به صادرات بود حل شده است، افزود: برای کنترل قیمت، تامین و تعادل بازار داخلی وزارت صنعت ، معدن و تجارت سیاست های مختلفی از جمله اعمال ممنوعیت صادرات را در دستور کار قرار داده است.
به گفته وی؛ در محصولات سبزی و صیفی کاهش سطح یا تولید نسبت به سال گذشته اتفاق نیافتده و حتی افزایش تولید گوجه نیز در سال داشته ایم.  
مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی میزان تولید سیب زمینی را 4 میلیون 900 هزارتن و گوجه را حدود 5 میلیون و 300 هزار تن عنوان کرد و افزود: گوجه نسبت به سال گذشته حدود 900 هزار تن افزایش داشته است.
اصغری اظهار کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم سیب زمینی از کشاورزان بیش از 2 هزار تومان و هر کیلوگرم گوجه 2 تا 3 هزار تومان خریداری می شود.
به گزارش اقتصاد آنلاین؛ در حال حاضر سیب زمینی در میادین و بازارهای میوه و تره بار کیلویی 2700 تومان و به صورت دستچین 2950 تومان و قیمت گوجه فرنگی کیلویی 3900 تومان و به صورت دستچین 4200 تومان عرضه می‌شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان