تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۰۵ مهر ۱۳۹۷
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

توزیع اولین محموله لاستیک بین رانندگان در هفته آینده/ ۴ اقدام فوری دولت برای تامین لاستیک مورد نیاز

معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح ۴ اقدام فوری دولت برای توزیع لاستیک بین رانندگان گفت: هفته آینده اولین محموله لاستیک از محل سازمان اموال تملیکی بین رانندگان توزیع می‌شود.

 

توزیع اولین محموله لاستیک بین رانندگان در هفته آینده/ ۴ اقدام فوری دولت برای تامین لاستیک مورد نیاز
رویداد۲۴‎عبدالهاشم حسن‌نیا، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه حمل و نقل بار در سطح جاده‌های کشور جریان دارد و متوقف نیست، گفت: روز گذشته ۵۰ هزار بارنامه صادر شده است.

‎وی با تاکید بر اینکه موضوع کمبود عرضه لاستیک را از ۴ ماه گذشته پیش‌بینی کردیم و به اطلاع وزارت صنعت، معدن و تجارت رساندیم، ادامه داد: ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در ماه به ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک نیاز دارد که در این مدت حدود ۱۳۰ هزار حلقه لاستیک بین رانندگان توزیع شد.

‎معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با محدودیت در عرضه با کمبود لاستیک در سایز‌های مختلف برای ناوگان باری کشور مواجه شدیم، اظهار داشت: ماه گذشته ۱۳۰ هزار لاستیک توزیع شد که با نظارت انجمن صنفی رانندگان و نمایندگی فروش لاستیک ۹۰ هزار حلقه به دست رانندگان ناوگان باری رسید که اتفاقا توزیع کاملا درست و طبق مقررات انجام شد، اما مشکل این بود که باید حداقل دو برابر این رقم لاستیک بین رانندگان توزیع می‌شد.

‎رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاد‌های ادامه داد: شاید برخی از دستگاه‌ها بگویند در این مدت ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک در بازار عرضه شده، اما بخشی از این لاستیک‌ها در سایر بخش‌ها از جمله ناوگان کشاورزی، ناوگان درون شهری جاده‌ای و ... توزیع شده این در حالی است که بخش حمل و نقل بار برون شهری حداقل به ۱۰۰ هزار حلقه در ماه نیاز دارد.

‎حسن نیا درباره اقدامات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جهت تامین لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل و نقل جاده‌ای برون شهری، گفت: با پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی و سازمان راهداری و با دستور معاون اول رییس جمهوری دو محموله به میزان ۱۳۰ کانتینر از پایانه‌های بوشهر و بندرعباس ترخیص می‌شوند.

‎وی افزود: همچنین توزیع لاستیک‌های تولید داخل در بازار و بین رانندگان و کامیون‌داران منسجم‌تر انجام خواهد شد. اقدام بعدی این است که لاستیک‌های در اختیار سازمان اموال تملیکی در اختیار ناوگان جاده‌ای قرار می‌گیرد. همچنین با دستور معاون اول رییس‌جمهوری تعرفه واردات لاستیک به ۵ درصد کاهش می‌یابد که این اقدام باعث تسریع در روند واردات لاستیک خواهد شد.

‎معاون وزیر راه و شهرسازی از توزیع اولین محموله لاستیک بین رانندگان توسط سازمان اموال تملیکی در هفته آینده خبر داد و گفت: با مجموعه این اقدامات و توزیع لاستیک‌های وارداتی در یک ماه آینده مشکل ناوگان جاده‌ای برون شهری در بخش لاستیک حل خواهد شد.

‎رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره جبران هزینه‌های افزایش قیمت لاستیک و قطعات یدکی اظهار داشت: درخواست رانندگان کامیون و کامیون‌داران مبنی بر محاسبه نرخ کرایه حمل بار براساس تن- کیلومتر در سازمان راهداری تصویب شد و برای بررسی و تصویب نهایی به شورای عالی ترابری کشور ابلاغ شده است.

‎وی افزود: با محاسبه نرخ حمل بار بر اساس تن- کیلومتر تمام پارامتر‌های دخیل در هزینه‌های تمام شده حمل بار در نظر گرفته می‌شود به طوری که اگر لاستیک با نرخ آزاد خریداری شده باشد هزینه آن در کرایه حمل بار محاسبه شده است. مبنای تن- کیلومتر پوشش هزینه‌های تامین سرمایه و هزینه‌های نگهداری است بنابراین با نوسان قیمت‌ها کرایه هم تغییر می‌کند و از این طریق هزینه‌ها پوشش داده می‌شود.

‎حسن نیا همچنین درباره آخرین اقدامات سازمان راهداری در بحث بیمه تکمیلی گفت: طبق برآورد‌های ما چیزی حدود ۸۰۰ الی ۹۰۰ هزار نفر باید در سامانه برای ثبت نام بیمه تکمیلی مشخصات خود را ثبت می‌کردند تا کنون ۶۵۰ هزار نفر الی ۷۰۰ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده‌اند البته عده‌ای هم خودشان از طرق مختلف در پوشش بیمه تکمیلی هستند و به همین دلیل در سامانه ثبت نام نکردند، از کسانی که تاکنون اقدام به ثبت اطلاعات خود در سامانه در خواست بیمه تکمیلی نکرده‌اند انتظار داریم هر چه زودتر مشخصات خود را در سامانه وارد کنند تا مشکل بیمه آن‌ها هم برطرف شود.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان