تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۰۸ مهر ۱۳۹۷
دومین جلسه کارگروه تخصصی فین تک در مرکز فابا برگزار شد؛

دومین جلسه کارگروه فین تک با محوریت بررسی خدمات این حوزه برگزار شد

دومین جلسه کارگروه تخصصی فین‌تک با هدف بحث و بررسی و تبادل‌نظر درباره مسائل و مشکلات حوزه فین‌تک در محل مرکز فابا برگزار شد.

رویداد۲۴ روز گذشته (شنبه) دومین جلسه کارگروه تخصصی فین تک شامل بانکداری، پرداخت و خدمات الکترونیک با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان بخش دولتی و بخش خصوصی مرتبط با حوزه فین تک، در محل مرکز فابا برگزار شد و اعضا در زمینه خدمات حوزه فین تک به هم اندیشی و گفت وگو پرداختند.

هدف از تشکیل این کارگروه و برگزاری جلسات ماهانه، بررسی مسائل و مشکلات حوزه فین تک، ایجاد همسویی در میان دستگاه‌های مسئول و همگرایی در خصوص ظرفیت‌های موجود در این حوزه است.

«مهدی یوسف زاده» معاون ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره برگزاری این جلسه از کارگروه فین تک در محل مرکز فابا، در گفت وگو با خبرنگار فابانیوز گفت: در جلسه امروز چند موضوع مرتبط با حوزه فعالیت‌های فین‌تک به هم اندیشی گذاشته شد.

وی افزود: از جمله این موضوعات می توان به خدماتی که در حوزه فین تک ارائه می شود، ایده های باز، موضوعات مرتبط با انتقال اطلاعات در سیستم های مختلف و همچنین ارائه اطلاعات به استارت آپ ها و فین‌تک‌ها در این حوزه اشاره کرد که در این جلسه به بحث و بررسی گذاشته شد و برخی از اعضا نیز به بیان نظرات خود در این باره پرداختند.

وی با اشاره به تغییر اعضای حاضر در جلسه دوم نسبت به جلسه اول این کارگروه، گفت: قرار بر این شد که فراخور موضوعاتی که قرار است در جلسات مختلف به بحث گذاشته شود، از نهادهای مختلف برای حضور در این کارگروه دعوت به عمل آید، به طور مثال موضوع جلسه آینده بیمه است و قطعا افرادی مرتبط با این حوزه به این جلسه افزوده می شوند و افرادی نیز که ارتباطی با این حوزه ندارند در این نشست نخواهند بود.

وی با اشاره به حضور نمایندگانی از نهادهای حاکمیتی در این جلسه گفت: نمایندگانی از نهادهای حاکمیتی مانند بورس نیز در این جلسه حضور داشتند و برنامه ها و مواضع خود را در این زمینه ارائه کردند.

معاون ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی رئیس جمهور تاکید کرد:‌همچنین در این جلسه درباره ساختار جدیدی که در حوزه فرابورس در حوزه ارائه مجوز به فین تک ها ایجاد شده است نیز ارائه ای صورت گرفت.

یوسف زاده تاکید کرد: این جلسات به صورت همفکری و هم اندیشی میان اعضا برگزار می شود و قرار نیست مصوبه و یا دستورالعمل الزام آوری به همراه داشته باشد.

اولین جلسه این کارگروه به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هفته اول شهریور ماه برگزار شده بود.

دبیرخانه این کارگروه در ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مستقر است، مهدی فقیهی به عنوان دبیر، و مهندس «علی زندوکیلی» و «مهدی یوسف زاده» نیز همکاری های لازم در امور مربوط به این ستاد را انجام می دهند.

اعضای این کارگروه را مدیرانی از دستگاه های مختلف دولتی و بخش خصوصی تشکیل می دهند، که عبارتند از «حمیدرضا احمدیان»، مدیرکل نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «محمدمراد بیات» مدیرعامل مرکز فابا، جعفریان از مدیران بانک ملی ایران، «شهاب جوانمردی» مدیرعامل فناپ، «مهدی عبادی» دبیر انجمن فین تک ایران، «رحیم سرهنگی» مدیر کل دفتر کارآفرینی وزارت کار، «محمدرضا طلایی» رئیس کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی ایران، «محمد بیگی» مدیر نظام های پرداخت بانک مرکزی،عروج، مدیرفناوری سازمان بورس و اوراق بهادار، نعمتی رئیس مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی و هامونی مدیرعامل فرابورس ایران.

این کارگروه در نظر دارد به صورت ماهانه جلسات خود را برگزار می کند و قرار است جلسه بعدی در تاریخ اول آبان ماه در اتاق بازرگانی برگزار شود.

منبع: فابانیوز

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان