تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۱۳ مهر ۱۳۹۷
حسین راغفر:

تحولات ارزی از مرحله بحران وارد مرحله فاجعه شده است/ مردم گول بازی مسئولان را خوردند

استاد دانشگاه الزهرا اظهار داشت: حتی نرخ دلار ده هزار تومانی را نیز نمی‌توان کاهش نرخ تلقی کرد، چرا که در این صورت نرخ دلار نسبت به سال گذشته تقریبا سه برابر شده است و استفاده از عبارت کاهش نرخ دلار در جهت فریب افکار عمومی است و بهتر است از افزایش سه برابری نرخ دلار استفاده کرد.

رویداد۲۴ حسین راغفر، در مورد کاهش اخیر نرخ دلار گفت: بخشی از این کاهش مربوط به هشدار اقتصاددانان است که به صراحت به سران سه قوه اعلام کردند که تحولات اخیر از مرحله بحران عبور کرده و وارد مرحله فاجعه شده است و پیامدهای آن متوجه خود آنها خواهد شد. بخش دیگر آن مربوط به رو شدن دست آقایان در این بازی است که متهم ایجاد آن هستند.

وی ادامه داد: وقتی مشخص شد که این بازی خود دولت و مجلس است، آنها سعی کردند با منحرف کردن افکار عمومی این افزایش را به عوامل خارجی مانند سایت‌های خارجی حواله دهند، مگر این سایت‌ها یک شبه بوجود آمدند؟ و چرا دستگاه‌های نظارتی در این مدت نتواستند این عوامل را کشف کنند؟

وی تصریح کرد: این کاهش و با این سرعت در عرض یک روز نشان دهنده وجود عوامل داخلی در پشت این قضایا است و بازیگران اصلی نوسان‌ها اخیر در بالا و پایین بردن آن، عوامل داخلی هستند و سعی می‌کنند با القای شوک به جامعه این طور وانمود کنند که نرخ دلار کاهش یافته است.

این اقتصاددان با رد کاهش نرخ دلار گفت: حتی نرخ دلار ده هزار تومانی را نیز نمی‌توان کاهش نرخ تلقی کرد، چرا که در این صورت نرخ دلار نسبت به سال گذشته تقریبا سه برابر شده است و استفاده از عبارت کاهش نرخ دلار در جهت فریب افکار عمومی است و بهتر است از افزایش سه برابری نرخ دلار استفاده کرد.

راغفر متذکر شد: حتی دلار پنج هزار تومانی نیز تولید را نابود خواهد کرد و پیامد آن نیز گسترش فقر در جامعه است. برخی از مردم نیز گول بازی اقایان را خوردند و تحت تاثیر این اقدامات مخرب قرار گرفتند و باید پرسید چه کسی مسئول و پاسخگوی این شرایط است.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان