تاریخ انتشار: ۰۶:۰۷ - ۱۶ مهر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
گزارش میدانی رویداد۲۴ از بازار تلفن همراه؛

کاهش محسوس قیمت گوشی موبایل/ مدل‌های آیفون و سامسونگ 2 میلیون تومان ارزان شدند

از چندروز پیش که استارت کاهش قیمتی دلار زده شد قیمت موبایل نیز روند کاهشی گرفت و حالا این انتظارات وجود دارد که قیمت‌ها همپای قیمت دلار کاهش یابد.
کاهش محسوس قیمت گوشی موبایل/ مدل‌های آیفون و سامسونگ 2 میلیون تومان ارزان شدند
رویداد۲۴ بعد ازاوج‌گیری قیمت دلار و ایجاد التهاب قیمتی در بازار محصولات وارداتی قیمت‌ها در بازار تلفن همراه شکل عجیب و غریبی پیدا کرده و قیمت گوشی‌های تلفن همراه تا چند برابر گران شدند، با اینهمه از چند روز پیش که استارت کاهش قیمتی دلار زده شد، قیمت موبایل نیز روند کاهشی گرفت و حالا این انتظارات وجود دارد که قیمت‌ها همپای قیمت دلار کاهش یابد.
 
از صبح دیروز آخرین لایحه FATF با عنوان الحاق ایران به CFT نیز با رای موافق نمایندگان به تصویب رسید که در پی آن بازار ارز هم سریعا واکنش نشان داد و قیمت دلار را که تا روز گذشته آن با نرخ ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان معامله می‌شد، به مرز ۱۱ هزار تومان رسید. پیش از تصویب این لایحه هم بسیاری از فعالان اقتصادی و کارشناسان بازار پیش‌بینی کرده بودند که در صورت تصویب آن قیمت‌ها باز هم سیر نزولی خواهد داشت که پیش بینی‌ها درست از آب درآمد.
 
در بازار موبایل هم اوضاع همچون اصناف دیگر تغییر داشته است و هرچند انتشار لیست واردکنندگان موبایل با ارز دولتی و محاکمه متخلفان تاثیر چندانی در قیمت‌ها نداشت و خبر جدیدی از آزادسازی ۶۰۰ گوشی هم شنیده شد تا مشکل کمبود گوشی نو در بازار همچنان باقی بماند، اما قیمت‌ها تغییر داشتند؛ هر چند نه به اندازه وعده کاهش ۵۰ درصدی قیمت‌ها توسط آذری جهرمی، اما نرخ موبایل‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافت. مشاهدات میدانی خبرنگار اقتصادی رویداد۲۴ از پاساژعلاءالدین نیز حاکی از کاهش تقریبی قیمت‌هاست، با این وجود هنوز فاصله قیمتی آن تا ماه گذشته زیاد است و مردم منتظر بازگشت قیمت‌ها به روال قبلی خود هستند.

مسعود یکی از فروشندگان موبایل طبقه همکف پاساژ علاء الدین درباره تغییر قیمت موبایل به رویداد۲۴ گفته است: قیمت گوشی سامسونگ مدل S9 تا چندروز پیش ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان بود درحالیکه قیمت آن پس از ارزان شدن دلار به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ رسید. گوشی سامسونگ مدل S8 IL که تا هفته گذشته نزدیک به ۷ و نیم میلیون تومان بود به قیمت ۶ و نیم میلیون تومان نزدیک شده است. مدل‌های دیگر مثل S5 و S6 هم به صورت آکبند اصلا در بازار وجود ندارد و تنها گوشی‌های کارکرده و دست دوم از این مدل در بازار است.

بهرام فروشنده دیگر پاساژ علاءالدین می‌گوید: قیمت‌ها تغییر کرده و کم کم مشتری‌ها خرید بیشتری می‌کنند. در حال حاضر قیمت آیفون8 در بازار امروز ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. این در حالی است که قیمت این مدل تا هفته گذشته ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که با کاهش دلار قیمت آن هم نزدیک به ۲ میلیون کاهش یافت.

او بیان کرد: با آنکه قیمت‌ها به طور محسوسی کاهش پیداکرده است، اما هنوز تقاضا برای خرید به حالت گذشته بازنگشته است و مردم منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
0
0
یک ماه پیش طلا فروش ها می گفتند نخری گران تر می شود 18 سکه امامی86 هرکدام 4760000 به من انداختند حالا که رفتم بفروشم آقایان ناز می کنند و می گویند خرید نداریم یا 2900 بیشتر نمی خرند خدا لعنتشان کند فریبم دادند اگر از بانک بر نداشته بودم 15 درصد گیرم آمده بود
نظرات شما
پیشخوان